Vinjettproblem!
Jag vet inte om jag råkat komma åt ngn inställning eller nåt men helt plötsligt kan jag inte lägga på vinjetteringar på mina bilder? har ju gjort det tidigare så jag fattar ingenting?
Jag väljer ett nytt lager/effect/inner shadow men även fast jag har svart färg 100% opacitet största storlek på vinjetteringen osv plus att man kan se vinjetteringen på den lilla bilden i höger på rutan, så blir det ingenting alls!?
Nån som kan tänkas veta vad jag gör för fel?
MVH Anna

Har du den lilla rutan "Preview" i lagereffektens dialog ibockad ? Om inte så ser du ingen skillnad i bilden förrän du klickar på OK ..

japp den är iklickad och jag har även testat att klicka ok, det händer inte ett smack:S

Ok - det var ett "skott i mörkret" … Har tyvärr aldrig stött på det där problemet själv, så jag har inget mer att komma med utan att se problemet "in real life". Sorry…

lättast är nog att du tar en print screen och lägger ut så kanske vi kan hjälpa dig
Mvh Ingela
Intressant - jag kollade och inser att jag har samma problem. Jobbar på det!! För det har definitivt fungerat hos mig också… Och det är ju inte första april idag.
Men du… så här är det väl att man inte kan göra innerskugga på ett tomt lager. Jag la en övetrtonig i ett nytt lager, sedan innerskugga och drog ner Fyll/Fill till 0%, och det fungerade om jag duplicerade bakgrundlagret också. Hänger du med eller är jag ute och cyklar? Men så funkar det för mig?

Jo.. det kan säkert vara ngt sånt, men det har ju funkat förut..? Det ska finnas en funktion somm heter sample all layers.. som alltså gör att man tex ska kunna använda healingbrush i ett nytt lager om jag fattat det rätt, det hade kanske kunnat funka även här då men jag kan inte hitta den.. men hur gör man en vinjettering då? jag kanske har missat nåt steg eller ngt?
*förvirrad*

Okej.. nu har jag lyckats få vinjetteringen att funka:P Men jag får fortfarande inte till skuggor bakom bilden, jag har gjort det förut men nu funkar det inte! Kan någon snäll människa förklara lite snabbt hur man ska göra för jag gör säkert fel på nåt sätt!
MVH Anna