Vad tycker ni?
ska vi öppna en ny forumgrupp med fri redigering på en valfri bild?
När det gäller bilderna så ser jag helst att vi använder stockbilder eller att en fotograf tillhandahåller fria bilder, ett alternativ är ju i så fall att vi lägger en förfrågan inne på fotosidan så kan fotografen ifråga i så fall få lite creds för det genom länkning till egen hemsida. Fotografen måste i så fall släppa på upphovsrätten, bilderna ifråga ska tillhöra dom som redigerat.
Man skulle kunna lägga det som en artikel och så lägger vi upp våra bidrag i den.
Vad tycker ni?
Kom igen med lite brainstorming nu 

Skulle kunna lägga en likadan förfrågan på Fotointresse
De var det forumet jag släpade hit Petersen från - trots hans vilda fäktande och skrikande…
Kanske kan bli en "spillöver effekt" med fler medlemmar som migrerar över därifrån.

Om det ska tränas på redigering så vill jag i så fall att bilderna håller hög standard & kvalitet, det är inte roligt att behöva rätta till fotografiska felaktigheter i en bild, då tappar man lusten.
Helst bör ju bilden ifråga också ha ett motiv som man känner att man kan vidareutveckla och få inspiration av.
Bilderna ska också vara högupplösta och i originalformat
Sen spelar det ingen roll vem som har tagit bilderna, bara dom håller enligt ovanstående.
Mvh Ingela

Som jag fattat det, så kan det vara svårt att få tag i Stockbilder som får användas???eller…men om det är så, så vore det ju enkelt om medlemmar som har bra bilder kan ställa upp med dem. Fast då är ju dilemmat…att personen i fråga kanske tycker bilden är bra…men inte alla andra

Letar upp någon bild och länkar tilla den snart

>>"Bilderna ska också vara högupplösta och i originalformat"<<
Ok - det förenklar iofs det hela. Jag har en del fria bilder från olika bildarkiv i hi-res, men hur gör vi med uppläggningen till det här forumet? Ska vi göra som Gunnar och lägga det på en extern server och länka? Hi-res blir ganska utrymmeskrävande rätt fort och jag vet inte vilka resurser som finns för Bildredigering iFokus.

ja, vi måste göra så härinne går inte att lägga högupplösta bilder.
vi testar med gunnars bilder först och sen om det är någon som vill bidra med bild men inte har tillgång till extern server så får dom skicka via mail till mig

Ok ! Jag har också bortåt en 900 mb hittills outnyttjat och det kommer att ta bra lång tid innan jag behöver mycket mer än jag redan använder.