Actions CW and CCW
Jag har skapat två "actions" funktion som vänder en bild endera "CW" medurs eller "CCW" moturs i CS2.
Jag öppnar samtliga bilder i Bridge och väljer ut vilka bilder som ska roteras och öppnar sedan dessa i Photoshop, CS2. När dessa är öppnade kör jag den funktion som jag vill att bilden skall rotera. Problemet är att jag inte vet hur jag skall få in i funktionen för X-antal bilder som jag skall köra funktionen på. Nu måste jag köra funktionen för varje bild.
Någon som vet och vill hjälpa till hur jag skall skriva funktionen att tillämpas på samtliga öppnade bilder?
//Stefan

Hänger inte riktigt med hur du menar, du kan ju vända bilderna i bridge? När du sen öppnar dom i PS2 så är dom rättvända.
Stefan:
1. Sortera först upp bilderna i 2 olika mappar (tillfälligt just för denna uppgift bara), den ena mappen stoppar du de som ska vridas CW och i den andra mappen de som ska vridas CCW
2. Inifrån PS: "File" -> "Automate" -> "Batch", här fattar du nog resten ;) Bara välja just det Action du vill köra, t.ex. ditt CCW och sen väljer du mappen detta ska köras mot.
Vips, alles klar.
Tack #1 och #2.
//Stefan