Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 1361 ggr
Zabbio
2011-09-02 14:37
0

Bildbehandlings/ritprogram för mac?

Vilka gratis eller iaf billiga ritprogram finns för mac?

Mitt program krashar hela tiden, lätt irriterande när det utan förvarning dör efter ca 30 sekunder.

Vilket PS Elements är det nyaste?

Kanske man ska ladda ner litew trial versioner och ev köpa senare, men vill inte ha datorn full av en massa program. Senast jag testade elements gillade jag det inte alls, samma med corel painter.. (varför ska det riktiga photoshop vara så ettrans dyrt?!) Egentligen är det enda jag saknar i många av de program jag testat ( dock för windows)  att kunna reglera flödet, och inte bara opaciteten.

Menmen.. förutom GIMP, vilka program finns till mac?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

pellepiano
2011-09-03 10:07
0

GIMP är avancerat och likt Photoshop och Gratis

Annars finns program som laddas direkt i webbläsaren som man inte behöver ladda hem eller installera. Fiffigt.

www.pixlr.com  och  Phoneix på www.aviary.com

Zabbio
2011-09-03 12:22
0

Förutom GIMP, jag trivs inte alls med hur det programmet ser ut och fungerar (alla fönster och tjafs) :)

Får nog leta vidare. Kollade corel painter men precis som jag började tänka att det kunde fungera, gick pennan till min intous sönder. *suck* har inte råd att köpa en ny för 1200spänn just nu.. har andra ritplattor men de har ingen tilt funktion.. så jag vet inte om de funkar.. vi får se.

Om bamboon känns ok i corel så kanske jag köper det ändå.. har ju två månader på mig att testa och det skulle bara kosta 5-600kr..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.