Flytta funktionsmacro?
Hej!
Nu är det så att jag har fått en ny dator som jag kommer använda mest framöver. Jag jobbar som fotograf på fritiden och fotograferar ofta på tävlingar. När jag har fotograferat på tävlingar så lägger jag upp bilderna på min hemsida i mitt arkiv.
För att förminska bilderna så använder jag ett funktionsmacro som förminskar och sätter en logga på mina bilder. Jag vill jätte gärna att det ska se exakt likadant ut på alla bilder men det är svårt att få det likadant om jag ska göra en ny på denna datorn.
Därför är nu min fråga om det går att flytta ett funktionsmakro från photoshop? och i så fall hur gör man? Jag har CS5 både på min gamla dator och på min nya. Tänkte mest på att det är ju jätte lätt att flytta t.ex. penslar, mönster och sådant så då borde det kanske gå med funktionsmacro också?
Tack på förhand!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är bara att leta upp mappen där du la det och sen flytta till den nya datorn.
När jag flyttar mellan datorer brukar jag göra så att jag mejlar till mig själv där jag då bif. en fil med penslar osv och sen öppnar jag mejlet i den nya datorn och plockar ut det jag vill ha.
För att göra det enkelt så installerar jag aldrig macron genom att lägga in dem i CS. Jag har en mapp på skrivbordet där jag samlat alla. När jag behöver dem do laddar jag in dem i CS.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Eller så exporterar du ut macrot genom att klicka på den lilla pilen i övre högra hörnet av funktionsmacropanelen. Då får du fram en meny där du kan välja att exportera ditt macro. Du måste däremot först se till att markera den mapp som macrot ligger i (i funktionsmacropanelen).
//D