Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1438 ggr
[JgraphNet]
2011-09-22 17:56
0

Poison Ivy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En grunka som dök upp på Photoshop Gurus, men jag tror inte jag har haft den uppe här…

Direkt när jag såg Katjas originalbild blev associationen "Poison Ivy"…  Nu var alltså inte uppdraget ett göra en Ivy, men när jag gjort beställningen så kunde jag inte låta bli.

Bara det att jag kom på att jag faktiskt inte visste hur Poison Ivy ser ut, annat än från Uma Thurmans (inte särskilt lyckade) rolltolkning - så det blev som det blev …

Originalbild: Iconogenic (Katja Govorushchenko / de Bruijn)

Ytterligare stockbilder: Shutterstock, iStockphoto

[JgraphNet]
2011-09-22 17:58
0

… och såhär ser Iconogenics originalbild ut.

[JgraphNet]
2011-09-22 17:59
0

Ett önskemål var att frilägga håret ner till enkilda hårstrån och jag tycker att det lyckades ganska bra …

Cindy-
2011-09-22 18:07
0

Superbra jobbat med håret!!! Skrattande

Snygg!!!!!

DavidG
2011-09-22 18:56
0

Jag tycker det ser ganska bra ut men det är fortfarande en del kvar att jobba på. Speciellt när det gäller friläggningen faktiskt. Även om friläggningen i sig är riktigt bra och delajerad så är den faktiskt för skarp på många ställen. Du skulle även behöva jobba lite till på ljuset på fonden. Just nu matchar inte den det ljus som finns i håret. Skulle även gärna se lite mer kontrast i håret och en något ljusare hudton.

Men overall, bra jobbat :)

//D

[JgraphNet]
2011-09-22 20:49
0

Egentligen skulle jag nog ha satt in den under WIP, men jag tänker inte fortsätta på den. Det kom en del nya grunkor emellan och jag tappade intresset när jag insåg att jag inte visste hur Poison Ivy egentligen ser ut. Den kommer heller inte att hamna på sajten när jag går tillbaka till den.

Men den duger till debatt - eller hur ? Cool

DavidG
2011-09-22 20:54
0

Absolut! Det är i precis det här skedet som det är väldigt bra att diskutera bilder. Här ser man vart det är på väg och kan man komma komma överens om en strategi för att ta bilden så långt som det går :)

//D