Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 438 ggr
kecka
2007-04-27 19:51
0

CS/CS2/CS3 vs Elements

Eftersom jag har det så passförspännt att jag får Creative Siute installerat på min jobbdator så har jag inte ägnat Elements en tanke.

Jag har en kamrat som brinner för dess förträfflighet och jag bryr mig föga. Jag har ju originalet, varför ha en blekt kopia.

Men jag jobbar på en skola oxå och där har man nu kommit på iden att kanske man kunde spara in på licenserna och låta eleverna använda Elements (En diskussion som uppkommit efter att Adobe hävdar att de inte har några former av student license och det rör sig om 2000 elever)

Så till frågorna.

A)  Vad skiljer Elements från CS paketen ?

B) Som gamal datanörd låter det ju smått otroligt att ett företag inte skulle ha student licenser, har någon tips om motsatsen som vi kan tvångsmata säljaren med.

Jiger
2007-04-27 21:43
0

Var med på en distansutbildning i "Grafisk Kommunikation"på NTI-skolan för runt 1½ år sedan. Fick då CD-skivor (3st) med svenska CS-versionerna av Fotoshop, InDesign och Illustrator. Visserligen stod det inte i programmen (Hjälp -> Om..) att det var utbildningsversioner, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara registrerbara versioner.

Men jodå, jag har också hört från utbildarhåll att studentlicenser inte finns hos Adobe längre. Däremot "rabatterade volymlicenser" …  go figure ..