Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 904 ggr
Kitty41
0

Ut ur mörkret - fungerar denna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och pillade på lite bilder, och kom till denna. Var lite sådär halvskeptisk i början, eftersom jag inte var sådär jätteförtjust i den innan. Men sedan började den komma till liv, och detta är resultatet.

Tanken med bilden är att det ska kännas som att man kliver ut ur mörkret och in i en korridor.

_Jag undrar då, fungerar denna bild för er? Vad får ni för känsla av den? Hur kan jag förbättra den, eller hur skulle ni göra?

_För övrigt så är bilden tagen på Schindler's list fabrikens museum i Polen.

Slutare 1/20 s
Bländare (ingen aning!*)
ISO 1600
**Brännvidd 8 mm

*** Fotade med mitt Fisheye 8 mm, och det finns ingen optik mellan objektivet och kamerahuset (eller hur uttrycker man sig egentligen?) så datan lagras inte in i filen, och därav vet jag inte vad f-värdet är. Så fokusen kanske inte heller är helt hundra pga detta eftersom jag inte är så jättesuperduktig eller van Glad 
Museum

Alla tankar mottages tacksamt! Skrattande Har även fler bilder att visa från museumet om någon skulle vara instesserad!

felixhaljeskog
0

Får typ samma känsla som du beskriver :P
Gillar även att teglet slutar inne i korridoren för då ser de ut som att man kommer från en värld till en annan! från en mörk plats till en ljus!

Gillar den skarpt !

[Pollyanas]
0

Förstår absolut vad du menar, gillar bilden helt klart. Snyggt oxå att den är svart/vit. Gör den lite mer spännande :D