Lagereffekter??
En fråga: när man använder lagereffekter som bevel & emboss och sedan slår ihop lagerna så förändras/försvinner en del av effekten. Vad göra?

Slå aldrig ihop en psd-fil !! 
Halv-skämt åsido, lägg ett nytt, tomt lager ovanför översta lagret och använd kommadot "Lägg ihop synliga" (Merge visible). Då får du ett lager med alla (synliga) lager och effekter i. Det kan du sedan dra över till ett nytt dokument, om du vill. Vad det beror på att lagerstilarna ändras är att vissa av dom använder andra blandningslägen än "Normal", men när du slår ihop lagren blir detta automatiskt ett Normal-lager.
Ska du spara bilden som t ex jgp så går det alldeles utmärkt att spara bilden som en kopia. Klicka på Spara som…, namnge bilden (om du vill) och välj jpg. Spara som-dialogen kommer då att tala om att bilden måste sparas som en kopia. Gör det.
Då har du dels din original psd-fil kvar (att redigera vidare på) och en jpg-kopia.
Bra va ?

Ska provas nu! Jag tackar och bockar!! 

Lala, stötte på patrull direkt vad gäller lagereffekterna. Men efter att ha skapat lager av lagereffekterna funkade d fint. Man lär sig nått var dag!

Okey - varför du stötte på problem är svårt att säga när jag inte ser hur dina lager ser ut och vilka lagerstilar du använder vart. Jag använder i o f s "Merge Visible" lite då och då när jag har många lager för att göra ett snap-shot av arbetets olika stadier. Du borde dock inte ha fått några problem med att spara som kopia. Det gör jag ständigt och jämnt.