Vector Hand
Tja jag testade o göra en hand i vector stil till ett bildprojekt i skolan ( vi ska skapa en logo som kan vara vad som helst) så då tänkte ja att ja skulle göra nått me rock elr så så ja ska senare nu i helgen ta kort på min egna hand o göra stortsätt samma sak som den här så ser de okej ut och vad kan ja göra bättre?
*putt*

Jag fattar nog inte riktigt här… alltså, har du gjort handen till vänster, eller ska du använda den som förlaga till din egen logga ?
Ok - utgår från det senare alternativet. "Originalet" (vänstra) ser helt ok ut enligt mitt tycke. Lite sjysst retro-stuk på det som påminner mig om 70-talets Black Power. Vilket inte är fel alls. Det jag skulle vilja se i en omgjord version är att bannern nedanför handen var lite högre - om du har tänkt att sätta namnet på rockgänget i den. Som den är nu tar den upp för liten yta för att riktigt kommunicera i designen. Den behöver inte vara många millimeter högre (runt en 5-10 mm), men högre och placerad lite längre upp så att det blir lite luft mellan bannerns nedre kant och bildkanten. Det där är en fråga om balans i kompositionen och svårt att anvisa direkt. Man får prova att flytta runt och känna sig fram tills det känns rätt, men "luft" har en större betydelse än man tror i grafisk design.
Kör hårt !

Gör handen lite längre, den ser lite klumpig ut i vektorförlagan, och använd mindre med svart. Och luft, som jiger skriver, är viktigt.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
okaj tackar , den där var bara en testbild på en hand ja hitta på nån tutorial om de där för länge sen och banderolen ska ja inte ha med i nästa bild som ja ska göra på min egna hand fast me ett rock tecken ungf så här \m/_
men tack för tipsen =)

Okey - fattar. Men vilket progg sa du vektorisera handen i ? Photoshop, Illustrator, Corel Draw eller … ?
Om du inte ska ha bannern med så finns det inte så mycket mer att förbättra. I alla fall inte innan vi sett den nya bilden.
photoshop elements 2.0 (ja jag kör på en lite gammal mjukvara men den funkar för mej
), den nya bilden lär troligen komma upp imorn elr övermorgon ^^ troligen imorn

Jasså, går det att göra vektorisering i Elements 2 ? Har aldrig använt Elements så jag vet inte vad skillnaden är riktigt, mer än att det är sas Photoshops "lillebror".
jora de går me lite olika filter o sånt =) ja trodde inte de gick o göra abstrakta bilder i photoshop men ja har gjort jätte många och me elements 2.0 xD ex på en blå abstrakt

Ja där ser man vad man kan göra med en lillebror. Snyggt !!
//Ojdå. Nu kör dom "Whole lotta' Love" med Led Zeppelin på radio. Hade glömt bort vilket grymt ös det är i den !!! Yeah - ROCK ON !!!!! //
tackar .
haha okej , sj sitter man o spelar sj på den härliga låten ironman med Black Sabbath =D

Grymt ! Nyss körde dom Ozzie's "All my life". Sammanträffande, eller ? Undrar vad dom har tankat i honom för att få så'n fjutt på gubben .. 
Måste kolla om jag kan hitta den på nätet.
Men du - nu vart det Off Topic - så - PhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshopPhotoshop
va e photoshop? =S *skojja*
*suck* batterierna på kameran va slut så ja får ta kort imorn =(
jaja imorn så kommer bilden upp =)

Shit happends .. :)
haha mjo men men , den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge =P

Jamen det blev ju inte så tokigt.
I mitt tycke kanske "något" för mycket svart. Ser nästan ut som om handen är doppad i flytande lakritskola…
Också konturen är lite för blurrig. Undrar om du inte ska spåra konturen med ritstiftet och linjera banan med - säg - 3 pixlars pensel .. ?
jo ja funderade på de oxå men de orka ja inte… bildläraren vart iaf glad =P

Ok, huvudsaken är att "kunden" är nöjd !! :)
haha exakt ^^