Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 821 ggr
Cindy-
0

Ett par nya manipulationer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit dålig både i knä och rygg under en tid. Det har inneburit att jag inte klarat av att sitta upp och jobba i photoshop.

Men jag har ett par bilder här som jag tänkte lägga upp. Den ena gjorde jag innan jag blev dålig. Och den andra färdigställde jag i går kväll.

Båda bilderna är lite mörka. Alltså lite "Dark art"

Alla källbilder till de här bilderna är köpta på Dreamstime förutom  pojken som är en stockbild från Deviantart.

Först ut, häxan på hästen.

Cindy-
0

Den här andra bilden ville jag ha dramatisk. Jag hoppas ni upplever den så, annars har jag misslyckats :)

Cindy-
0
Justsmiile
0

fantastiska bilder! :D

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Moa-16
0

Ja, dom var väldigt magiska!

[JgraphNet]
0

Utmärkt dramatik i båda bilderna, tycker jag !

Första bilden: Om du stöter på nå't sådant här när du är ute på hajk - spring som f*n …   åt andra hållet !!!!  :)

Andra bilden: Förutom att jag gillar hela bilden så tycker jag särskilt om "energiexplosionen" i korset. Fraktal-penslar och Ron's Hydro Explosions - eller .. ?

(Om inte korset är på väg att störta baklänges i havet, så ser perspektivet lite knepigt ut. Men det kan lika gärna vara jag som är knepig …  Det var lite party igår …  /LOL/  )

Cindy-
0

Tack för era kommentarer :) Roligt att dom gillas!

haha ja Dick. Det ser lite lustigt ut kanske med korset. Men det är sådär snett. Alltså själva stockbilden ser ut så. Så det är inte du som är knepig alls :)

Rons Hydro Explosion har jag inte. Utan det är helt enkelt en stockbild med svart bakgrund och en massa färger som jag gjort svartvit med blandningsläge Raster.

Jag har använt mig av den stockbilden flera gånger i olika bilder och tycker att den är rätt cool :)

[JgraphNet]
0

>haha ja Dick. Det ser lite lustigt ut kanske med korset. Men det är sådär snett. Alltså själva stockbilden ser ut så. Så det är inte du som är knepig alls :)

Puhhh…. okey - det var väl för väl det. Var inte direkt i bästa form i förmiddags .. (se illustration) ..  Men - 4 Panodil och 6 muggar kaffe senare så var världen i färg igen .. :)

Nej, alltså..  det ser ut som om stockbilden av korset är tagen från en lägre vinkel, men å andra sidan så gör det faktiskt bilden mer dramatisk.

Rons Hydro Explosions var mer en vild gissning. Kan tänka mig att det skulle gå att få till en liknande effekt med dom penslarna om man la lagret i Raster/Screen …

felixhaljeskog
0

Så grymt effektfulla bilder ! Själv lär jag mig photoshop men förstår endå inte hur man kan få till sååna bilder.. Grymt !

[Koppsal]
0

Det här var jätte fint Cindy! Jag gillar 0# bäst men det är nog kanske bara för att jag har en förkärlek till djur :D 

Men du är grymt duktig på att få dem att se magiska ut.. helt underbart! :D

natha-mjau
0
MajaL
0

Gud så bra de är! Du är oerhört duktig! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[alezan]
0

Önskar jag hade dina kunskaper och talanger i bildredigering. Ascoola bilder! :)