show off, färgläggning
hallå där! jag har egentligen snott den här idén från konstnären Julian Opie efter att jag såg en av hans utställningar :) Det här var sjätte gången jag gjorde en sån här bild och det blir bättre varje gång (som det mesta här i livet, utom dåliga filmer. Allt som är dåligt faktiskt. Eller kanske inte. Känns som om jag glider ifrån ämnet.) Nu blev jag så nöjd att jag är tvungen att skryta. På den här bilden har jag, som ni ser, även mixtrat en del med bakgrunden, som jag annars brukar lämna i en stark färg :)
Jag tycker alla borde prova det här, tar ett tag men blir väldigt bra. *tips* använd penverktyget för att få jämna och skarpa markeringar.
Full pott, inget att tillägga, jag bara sitter som ett litet barn som nyss packat upp sin första radiostyrda bil.
Jisses Amalia vad braaa!

Helt klart fräckt
Wow! Jag är stum va förvåning :D Kan du inte bidra med en artikel om hur man gör?
*bönar och ber*
#3 Vilken brilliant idé
Om du skulle vilja skriva en artikel oldfalttop så kikar du in på denna posten : Artikelförfattare sökes!
MVH Petersén
Ursnygg bild !

Kanon, har inga ord.
Ser fram emot din artikel om hur du gjorde.
Bertil

Jag vill också veta hur du har gjort 
Snyggt!

Kul att så många gillar den!
Jag ska försöka få ihop en artikel inom kort, men jag undrar om någon vet hur man tar screenshots? är det så att man använder kamera?

Gör såhär:
På ditt tangentbord har du en knapp som heter printscreen
Inne i ps väljer du arkiv/nytt - tryck ok och välj klistra in på den tomma ytan som kommit upp (CTRL + V)
Då får du en bild på ditt arbete i ps, spara för webben (jpg) sen kan du lägga in den här som bifogad fil så ser vi hur det ser ut.
hittat en tutorial me ungf samma efekt =) fast på eng …. aja

jag märkte att print screen knappen bara funkar på windows (mac användare) men jag hittade en tutorial på, problemet är bara att jag inte kan klistra in bilden, istället kommer det jag sist kopierade upp!
*OSX 10.4.9*
"Shift + Kringla + 3" så får du med hela skärmen.
"Shift + Kringla + 4" så kan du markera valfritt område.
Åså kan du toggla mellan hårkors och kamera med space.
Helt klart vill vi ha en artikel på detta 

Väldigt snyggt gjort. Sånt brukar ju normalt göras i Illustrator ( då för att kunna förstora bilden utan försämring ).

hmmm, jag hör ett kamera klick ljud och allt men jag kan fortfarande inte klistra in bilden!
, jaja annars får jag klara artikeln utan screenshots ;)

Har du skapat ett nytt dokument där du klistrar in bilden?

japp, tyvärr…

Nu "listade" jag ut det, bilderna läger sig direkt på skrivbordet….hehe, tack för hjälpen iaf! skickar artikeln snart.