Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett3d
Läst 984 ggr
[Koppsal]
2011-11-15 16:16
0

3d box

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fått 3d studio max och jag har försökt lära mig det lite smått. Vi fick det igår och etfersom alla behövde installera det så hade vi ingen genomgång. Men min lärare visade mig lite snabbt hur man gör en box. Men problemet var att han inte visste hur man la på en textur/ett material just för att han brukade jobba med en lite äldre verasion.

men nu hade jag tid så nu har jag suttit och klickat runt på internet och nu äntligen vet hur jag hur man lägger på en bild som ett omslagspapper runt ett föremål :D

Jag måste säga att jag är rätt stolt som lyckades lista ut det helt själv.. haha.
Men för de lite mer erfarna är sådant här en baggis.

Nu ska jag ladda ner mudbox på trial då vi inte installerade det på min dator då vi inte hade tid. Så ska pröva och se hur det fungerar :)

Här är en liten bild på min fina box. :D
(jag fatta till och med hur man 'render it' :) )

MichaelE
2011-11-18 01:31
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är ju en start. Du kommer att komma mycket längre än så. Det mest avancerade jag har hunnit skapa (lånade en bok i 3DS Max - gör det själv, finns på bibliotek) är dessa hörlurar.

Lade till material snabbt och renderade dem Vue nu innan inlägget.

[Koppsal]
2011-11-18 06:39
0

#1 Fyy vad coola!!!! haha.

Jag längtar tills jag ska lär mig mer vilket är nästa vecka. Men den här veckan har vi lärt oss göra olika former.. lägga på ett material och animera dem pyttelite. Så bara grunderna men det känns som man har kommit en bit på vägen i alla fall.

Idag ska vi börja lära oss ett annat program jag inte kommer ihåg vad det hette. Men man använder det till att göra videos som passar med musiken.. Sådant brukar man ha på konserter bakom artisten på stora skärmar. haha.

MichaelE
2011-11-18 10:33
0

Tackar Skrattande