Spara ner bild från PS Elements.
Jag har ett tio tal bilder som jag satt mitt namn på i Photo Shop men när jag sparade ner dom som jag alltid gör så sparade dom ner sig i ett format som bara går att öppna i PS? Hur sjutton gör jag för att spara ner dom som helt vanliga jpeg bilder? Kan jag ha varit på någon inställning eller så? För jag kan inte trycka på "spara" utan måste ta "spara som". Och det blir bara en ps fil av det…
Du väljer spara som och sen under format kan du välja att spara i tex jpeg.
Jag har Windows XP så det är möjligt att det heter något annat i annan version. Det är raden under filnamnet och där du sen trycker spara.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ja givetvis! Nu gick det upp ett ljus! Men hur kan det bara ha ändrats?
Om du sparar från Photoshop - utan att ändra - så blir det automatiskt Psd som är Photoshops eget.

#3 Fast jag har inte ändrat det tidigare det var därför jag blev så ställd nu när det inte blev som vanligt. Men jag brukar minska ner bilderna innan jag sparar dom, är det kanske skillnad då? För jag har som sagt aldrig ändrat det där tidigare och ändå spara i jpeg utan problem.
Om du öppnar en bild och förminskar den så sparas den i samma format som den var dvs jpeg.
I ditt fall har du lagt på en text i PSE och då sparas bilden automatiskt som Psd om du inte ändrar den. Det är alltså när du gör något extra med bilden i PSE.

Aha! DÅ fattar jag varför det "ändrades" 
Tack för hjälpen!
(Borttaget)
Frågan var redan besvarad.