Föreläsning och liveretusch
För de som har tid, möjlighet och intresse så kommer jag föreläsa om retusch och bilbehandling på Konstfack på torsdag nästa vecka. Övriga föreläsare är b la Karolia Henke (fantastisk fotograf), Stefan Ohlsson från Projektor utbildning och Anders Jönsson från Eizo mfl. Efter det blir det tre dagars bilretusch på Fotomässan. Bilen kommer fotograferas live och jag tuschar live. Det är Wacom som bjudit in mig för att göra demo på deras nya Cintiq-skärm. Alla som har möjlighet får gärna komma fram och prata lite retusch, foto, färghantering, print etc. Allmänt skitsnack är oxå välkommet ;) //D
Kul! Synd att man inte kan närvara. Lycka till! 
Lycka till! :D
Båda sakerna kommer bli riktigt skoj :)
Har ni några tankar och idéer om vad skulle vilja höra på en föreläsning?
//D
Idag retuscherar jag en interörbild och en extriör sidvy. Fotograf James Holm fotograferar en ny Audi A5 live. Besök oss i Creative center på Fotomässan. //D

Ska bli kul att kolla lite. Ska till mässan under dagen och spana.
Pelle> Blev det något mässbesök? Vad tyckte du om mässan isf? Har inte hunnit kika runt så mycket själv så det vore kul att veta om det kommit något nytt skoj som man måste kika på under morgondagen :) Och om du var där, varför kom du inte fram å tjenixade lite? ;) //D

Jag stod bakom dig som en skugga =) Du var dock i retuscherartagen så jag ville inte pocka på uppmärksamhet. Det blev jättesnygga bilder.
Annars såg jag inget specielt på mässan. Jag var heller inte på jakt efter något annat än att gå omkring och eventuellt träffa nån bekant och insupa hela atmosfären.
Här är bildbevis på min närvaro =)
Haha, skoj :) Jättesnygga håller jag väl inte helt med om ;) Ganska slafsigt arbete men vi ska göra några bilder ordentligt senare för publicering i Audi-magasinet. //D