Färgväljaren i pse 5
Färgväljaren i mitt Photoshop Elements 5 har plötsligt ändrat utseende - se bilden.
Förut var färgen i rutan mer mjukt tonad. Nu är det skarpa linjer och den nedre halvan är nästan svart.
Jag kan ju trycka på Bara Webbfärger i färgväljaren och få ett annat utseende men det är inte den jag vill ha.
Vad kan ha hänt ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Till höger om färg ämbaren så finns det sex radio buttons. Beroende på vilken av dem som är vald så blir färgväljarens utseende olika. Just nu är den inställd på att visa nyans men jag misstänker att du vill ha den på mättnad (M) //D
Hm… då kan jag faktiskt inte hjälpa dig. Har inte PS framför mig :/ //D
Vet inte riktigt, provat att klicka på den där lilla kuben? Eftersom den är färglagd på den första bilden och den du sen postade är den svartvit? :) bara en gissning men känns inte som det är rätt, men tål att prövas.
Jag tar emot alla tips jag kan få.
Tyvärr ändrade det inget.
Kuben står för Varning: färgen är inte webbsäker. Jag lärde mig i alla fall något nytt nu ang. den kuben. Tack för det.

Testa hur det blir om du ändrar förgrunds- och bakgrundfärgen till svart och vitt.
#5 aha okej :) Tack själv ;) Testat att kryssa i Only webcolors och sen avkryssa igen?
# 6 ställde om den till "default" - färgväljaren ändrar inte utseende.
# 5 testade detta men det blir ingen skillnad