Egna penslar
Hur gör man så att ens egna penslar blir neonlysande ungefär när man lägger färg över dom och sedan ändrar Layer stilen?
För när jag använder andra penslar så blir dom neonlysande ungefär men mina blir färgen bara hård å tråkig :S
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
kan man inte göra pensel trycket och lägga på en lagerstil SEN så sparar man den som en pensel ? :P
Penslarna är ju svart/grå/vita när man laddar ner dem - dvs om du har Photoshop. Menar du att du bara väljer en förgrundsfärg och sen stämplen och då blir "trycket" neonfärgat ?
Har du exempel på en sån pensel ?
Jag kanske m issförstår dig - känns det som - går då som Koppsal säger.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag vill ha det så som vid den Gula punkten och det är gjort med en nerladdad pensel.
Den vid den Röda punkten är bara snabbt egen gjord pensel, och har använt samma färger på den som på den första men den blir extremt mycket sämre.. hoppas ni förstår hur ja menar :P
#1 hur menar du ? :P
#2 menar inte inte så, utan jag gör ju ett tryck med penseln, vi säger t.ex ett löv, sedan gör jag en ny layer och målar bladet med kanske 2-3 olika färger, sedan ändrar jag Layer Style tror ja de heter till Color så att färgen fäster sig bättre och bara på trycket. Gör en ny layer igen och går till Filter och gör något som heter Clouds, sedan gör jag en Gaussian blur. Efter det ändrar jag "Layer Style" igen till Vivid light och då blir den mer Neon aktig som den på bilden :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
aha du menade så… njae jag vet inte vad jag själv menar, men typ att du gör en cirkel. Sen lägger du på en lagerstill så att den 'lyser'.. sen så sparar du den som en pensel.. fast jag vet inte ens om det funkar "/
# 3 - Ja nu förstår jag hur du menar. Det är ju en viss skillnad på de två motiven.
Kan det vara så att man ska jobba med gradienter och ljuseffekter.
#4 Man kan alltid prova ;P
#5 Jag vet inte kanske :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Du måste ha fler gråskalor i din pensel. Den du själv skapat är ju stenhård. Testa att göra ditt motiv suddigare, genom att t ex använda oskärpa och smudge-verktyget, innan du sparar det som en pensel. //D
#7 okej tack ska prova de :D
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Berätta gärna hur du gjorde - om du lyckas alltså. Misstagen kan jag göra själv.
Det skulle vara roligt att lära sig.
Jadå =)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px