Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett3d
Läst 1343 ggr
MichaelE
0

3D "Commercial"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har skapat en person som avspeglar mig i 3D (jag ser inte riktigt så ut) och som kommer representera mig på ett flertal hemsidor som jag har under konstruktion.

I denna bild gör han reklam för My Economy Lite som är program som jag har skapat.

Kommentera gärna äktheten med denna figur, vad känner ni eller hur reagerar ni när ni ser denna person? Ger han positiv bild eller negativ bild till programmet? Eller ser han konstlad ut (allt för fejkad)?

För oss 3D nördar så är datorn köpt på TurboSquid samt personen är skapat i Daz3D Studio.

Monarchy
0

aningen smal kropp, feminin kropp, feminin prose. men en manligt ansikte.   Kläderna är avskalade och ganska enfärgade vilket ger fokus till datorn han håller i.

[JgraphNet]
0

"Han" (du) ser ut ungefär som dom säljare man brukar träffa på på ställen som Koneo och liknande… :)

Som 3D-are skulle jag säga att det ser representativt ut, men som 3D-are så är jag ju också part i målet. Bättre kanske att någon neutral utvärderar.

Å andra sidan har ju Robert gjort reklam för Boxer i många herrans år och nu skulle det vara svårt att tänka sig Boxer utan Roberts specifika utseende…

MichaelE
0

#1 Bilden är skapad utifrån denna modell från en tidigare tråd. Den och jag har ungefär samma kroppshydda, kanske borde jag göra honom bredare vilket gör att han ser mer maskulin ut.

När det kommer till kläderna så är det en begränsning i programmet jag använder, däremot har han inga strumpor på sig så det kommer i en bild senare vid jul.

Fokuset ska ju ligga på programmet på datorn, tyvärr är det en lågupplöst bild vilket gör att detaljerna inte är så tydliga.

[edit]
Angående posen så är det inte en feminin pose utan det är en barnpose, är inte bra på att posera än samt att Daz utbud av manliga poser är väldigt lamt.

#2 Tack, har inte kommit på ett namn för honom än. Jo, Robert såg ut som en omarbetad Ken docka i början men idag är han bra mycket mer fotorealistisk. Jag har dock inte SkinVue än, men när jag väl har det som kommer han se mer realistisk ut.

Glömde nämna att bilden är renderad i Vue.

Fler bilder kommer så småningom.

[JgraphNet]
0

> … har inte kommit på ett namn för honom än …

Snälla - hoppa över "Fredrik" i alla fall…  så fort jag hör det namnet så accosierar jag till rengöringsmedlet Cilit Bang

Irriterande typ …  :)

MichaelE
0

Haha, ja Michael är ju redan upptaget inom 3D så jag funderar på Magnus.

MichaelE
0

Har nu lyssnat på #1 och gjort mannen mer maskulin genom att addera lite muskler (bodybuilder) samt att jag har breddat bröstkorgen lite.

Har nu även inköpt strumpor (äntligen) samt SkinVue som gör att han blir mer fotorealistisk vid rendering i Vue.

Kommentera gärna den nya bilden. Vill ha kritik Skrattande

MichaelE
0

Glöm bilden i #6, gjorde en miss när jag kortade ned honom 15 cm (glömde göra förminskningen proportionellt gentemot resten av korppen).

Skärmen är uppdaterad med en ny bild från programmet, han har strumpor för en gångs skulle samt att jag ahr använt mig av det nyinköpta SkinVue.