Natur
Hade varit kul om vi kunde lägga upp lite snyggt photoshopade bilder på naturen? :)

Å såklart mitt förbenade Rapsfält … igen!
**Skåneland
**

Texturer, färgjusteringar, kloning och en hel del trix med lager…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

#4 Shit va snygg! Hur gjorde du?
MVH Fredrika

#5 Tack! :)
Läs under artiklar om texturer, den tutorialen som finns längs ner i artikeln, så får du en uppfattning om ungefär hur man kan göra. Mycket handlar om att laborera med texturer och lagerblandningar. Sudda på olika lager och klona och slutligen plocka fram färger man gillar i bilden.
Anders
digitaldarkroom

Mycket snyggt Anders *gillas skarpt!* 
#4: det var riktigt snyggt gjort. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
"Stålmannen Returns"

# 8, 9 och 10 - Tack! :)
# 3 och 11 -
har du haft lomografi i åtanke när du "blåst ut" himeln? Tycker iaf det är en häftig effekt med lyckat resultat här.
Anders
digitaldarkroom
#12 Ja lite lomo-thinking där.
Grabben hamnad av misstag i bilden när jag inatt satt och testade lite olika maskningstekniker, hade bilderna öppna sida vid sida och råkade tappa ner honom i fältet. Jomenvaddårå, så putsade jag lite på konturerna och vips satt han i fältet.
Nattsudd m.a.o. 

KIWI! tänker jag meddebums jag öppnar bilden.
Heltufft Kerstin, man ska inte fega utan vrida på ordentligt och det har du minsann lyckats med här, alla kategorier :)

HEJSAN jag har just hittat hit och lägger in ett litet bidrag på photoschoppad daggdroppe ,fotat i macro , o sen har jag lekt
glömmer gärna hur jag gjorde då jag leker så kan inte berätta de
nå jag har bara läst få trådar ännu då jag just klev in här
men fick lust o lägga in lite natur
jag kommer tebax o kollar mera

Snygga och vackra bilder, själv har jag svårt att få till naturbilder
#16 Jag ser knappt vad det är men en himla ball effekt, får mig att minnas tillbaka till min tid som Amiga-junkie då det gällde liv eller död om man inte skapade coolaste fraktalen i stan :)
#17 Ta mig dit nu! Landskap i min smak!
#18 Du slutade liiite för tidigt, ett par penseldrag till och "akvarellen" hade varit fulländad. Ruff & tuff effekt!

#20 Testade att pensla över de vita buskarna också. Det blev i alla fall inte sämre.