Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 3060 ggr
IngelaS
0

Visa dina Djurbilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte vi skulle köra lite tema och först ut är Djurbilder.

Posta era djurbilder i den här tråden, före & efter redigering.

Skriv gärna lite kort om vad ni har förändrat i bilden och vilket program ni jobbat i.

Jag börjar med den här bilden som jag redigerade till min svägerska för ganska länge sedan men som jag fortfarande är nöjd med.

Bilden var lågupplöst och jag har satt vitpunkt, bytt bakgrund och lite annat. Jobbat i CS

Katten heter Vincent Valentine och är en ragdoll Glad

Puma77
0

Det här är en före och efter bild som jag gjorde för inte så länge sedan. Kattbilden har jag lånat från Pia på katter.ifokus som finns att se i hennes fotoalbum, får tacka för detSkrattande

Det jag gjort är att jag gjort den lite ljusare, ändrat kontrasterna och gjort ögonen lite anorlunda.

//Pia

Taci
0

Första  gången jag gjort nåt sånt här, men har iaf tagit bort selen ifrån kaninen, och tagit bort nån ful vit tuss här å var .. :P

Vet att alla andra e mkt bättre, men tänk på att de e min första ;D

Båda era va jättefina =) Gillade speciellt den första, wow :) 

Här e iaf första oredigerade bilden..

Taci
0

Och den redigerade..

Puma77
0

#2 & 3 Kanonjobbat för första gången måste jag säga.

//Pia

amand
0

#2 och #3 Vad är det för typ knölar kaninen har på framsidan? =/

Taci
0

#4, tack så mkt .. ska öva mig myycket.. :) så säg gärna vad som är negativt resp. positivt :)

#5.. haha .. det är inga knölar, det är hakpåsar bara, större kaninraser får ofta det.. min har dock lite väl stora ^^ du kan jämföra det med människans dubbelhaka :D

Puma77
0

#6 ha ha va min dvärgkanin hade det, mycket godsaker o för lite motion för hennes del tror jag nog.

Man skulle mycket väl kunna ta bort dessa hakpåsar men då förstör man lite av kaninens kännemärke. Man vill ju att det ska synas vilken kanin det är. Tycker du har lyckats mycket bra.

//Pia

Taci
0

#7 .. jo precis, en som såg bilden sa det att "kunde du inte ta bort dom där fula hakpåsarna" .. men det skulle jag aldrig göra.. skulle inte se ut som min kanin då.. vill ju inte ändra på hennes utseende, dom är en del av henne ;) Även om man kunde önska att dom var lite mindre ;P

IngelaS
0

Och här då? Hela iFokus är fullt med djursajter men inga redigerade djurbilder får vi in i tråden?

finns massa djurbilder som ni kan redigera bland våra övningsbilder ifall ni inte har några egna: www.bildredigering.pixbox.se

Kom igen nu så vi får lite inspiration på sajten Cool

Petersen
0

Räknas snusdosan som husdjur?

sarae
0

En av de första bilderna jag redigerade tror jag….fråga mig inte vad jag har gjort egentligen, det var ett tag sen ;)

Före

oldflattop
0

Har inte så mycket djurbilder på datorn men hittade den här via ingelas länk.

Kanske lite omoralisk redigering, men jag var bara tvungen :P

Ökat kontraster, fixat öga och lagt lite vinjett; redigerad uppe alltså.

oldwolfie
0

före

oldwolfie
0

efter

IngelaS
0

#10 snusdosa? skulle det vara en snusmumrik du menar då eller? Glad 

#12 nämen oh vad söt, jättefin bild du har gjort! :)

#13 den var omoralisk du, göra den stackars fågeln utan ben :)

#15 Härligt vintrig bild på vackra djur, den har du fått till fint :) Det ser lite pixligt ut kring djuren, kanske är komprimeringen på sidan som har gjort det, la du in en större bild än 800x600? för i så fall komprimeras den ganska hårt tyvärr.

Mvh Ingela

oldwolfie
0

#16  ja  den  va  större   än  så   ska  komma ihåg att  minska  ner   i fortsättningen,,,de  är   så  skojj o  se  allas bilder  o hur  ni gjort  ,,,,inspirerande   verkligen  ,,de e kul att  ha  hittat  hit

här  kommer  en räv    som  jag fotade  på låååångt  håll  o  la ihop bilderna inte helt snuggt  kanske  men lite skojj,,klicka  på  bilden  så kommer  ni till  hopklippet

jag har  en hel del djur där  men de e  inte  alltid  dom är  på  bra avstånd tyvärr ;O)

Horsepower
0

före

Fallande
0

Min bild före.

Fallande
0

Efter

MVH Sara

beaa
0

Hej hej , jag har gjort om en bild på min katt lite. Ändrade till sepia färg och ögonen fick en färg som hon ungefär har. Hittade inte före bilden , men den var svartvit. mvh bea