Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 3488 ggr
ponnyfotot
0

tips för en snygg header?

kan någon ge mej tips på villka egenskaper en bloggdesign ska ha enligt er?

jag vill ha tips på hur man gör en snygg och väldigt avancerad header!

annars ser jag gärna att ni gör en header eller hel bloggdesign till mej,  isåfall blir ni belönade med en länk….

såfort som möjligt tack på förhand :)

Monarchy
1

Tips är att berätta vad för typ av blogg det är, vilken målgrupp du har. Vad du vill ha för stil, vad du vill förmedla för känsla.

Nu säger du bara en fråga som  tex.  Vad är snygga kläder? utan att berätta vem som ska använda, i vilket sammanhang, kön, pris osv. ungefär samma sak.

ponnyfotot
0

oj, är inte så bra på det här ;) det är en häst blogg som behöver en ganska tuff men samtidigt gullig look… jag vill förmedla känslan av "wow vilken snygg och proffsigt blogg" när man kommer in på sidan. stilen ska som sagt vara proffsig :) Och jag kan helst inte göra den själv eftersom jag håller på så länge med designen att jag hinner tröttna innan jag enns lagt in den :( designen ska vara klar till 18 januari eftersom bloggen "fyller" 1 år den 19 januari. enda anledningen till att jag vill byta är att den nuvarande designen ser konstig ut i vissa webbläsare… hoppas någon kan hjälpa http://ljusdalsryttarna.blogg.se

beem
0

# 2 problemet med att den ser konstig ut i vissa webläsare är nog svårt att komma ifrån. Det kan se  olika ut i olika webläsare.

Prova  ställa frågan i bloggsajten där de har stor erfarenhet av bloggar.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

ponnyfotot
0

jo men jag tänkte att ni som redigerare kanske kunde hjälpa mej mer eftersom ni kanske är bättre på ps (eller annat program) och så..