Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 3822 ggr
Chalin3
0

ljusa upp bilden

Känns som att jag borde ha hittat det men behöver hjälp.

I min nya dator finn Adobe Photoshop Elements 9 installerat menhur 17 kan jag ljusa upp hela bilden?

I den gamla datorn som hade photoshop var det inga problem, men nu kan jag inte hitta den funktionen. Någon som kan hjälpa mig?

För det blir väldigt krångligt att flytta alla bilderna hit och dit mellan datorerna….

pellepiano
0

Så vilken funktion använde du i Photoshop? Finns många sätt att ljusa upp bilder.

Tex vilket justeringslager som helst i blandläge Screen. ( eller duplicera originallagret och sätt blandningsläget till Screen )

Justeringslager Levels ( flytta mittpilen åt vänster ).

Chalin3
0

Alltså att ljus upp hela bilden. Kommer inte ihåg exakt namnen på dem tror vägen är. bild - justering Då kommer man till rutan där man kan göra bilden ljusare, mörkare eller mer av de fyra färgerna.

Hade velat få en liknande ruta här.

DavidG
0

Det låter som att du letar efter Kurvor/Curves. Kan inte menyerna i Elements men tror att det kan vara Bild>Förbättra>Kurvor eller liknande. //D

beem
0

Titta under Förbättra. Där har du olika val att göra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Chalin3
0

Tack för allhjälp, med lite vägledning hittadejag precis den funktion jag söte. Fanns under förbättra-justera färg- färgvariationer. Tack igen, det gör det lättare för mig Kyss