Min första redigering...
Hoho! 
Mitt första försök att redigera ngt i PS.
Rakare näsa, finare hy, mer markerade ögonbryn, smalnat till under hakan.
>Rakare näsa, finare hy, mer markerade ögonbryn, smalnat till under hakan.
Jaaassåå … ja .. jag trodde du menade hästen .. !! 
Det där är en riktigt snyggt gjord redigering för att vara första försöket. Du ska nog försöka göra fler redigeringar för du verkar ha talang för det där.
Det enda lilla jag kan se (bilderna är ju lite små) är en något ljusare "fläck" på hakan, men eftersom det är ditt första försök så låter vi den lilla detaljen passera utan anmärkning.
(Kan du fixa enkelt med Healing Brush/Lagningspenseln eller Patch Tool/Lappa.
Bra !
#1 Haha! Hästen var ju redan snygg
.
Jag har inga bakgrundkunskaper alls inom redigering på det här viset.
Men jag har försökt göra banners, fina texter, lekt med penslar tidigare.
Det var riktigt skoj faktiskt och jag vill fortsätta och lära mig mer. Jag såg faktiskt inte fläcken på hakan igår. Jag antar att jag var väldigt trött. Men jag såg den också idag när jag la upp den på bloggen.
Supertack för kritiken och tipset! 
>Jag såg faktiskt inte fläcken på hakan igår.
Nämen du vet - det blir så. Man jobbar med vissa saker i en bild och så ser man bara det. Tittar man på samma bild någon dag senare så ser man en hel del saker som man borde ha gjort …
Så det bästa är om man kan låta en bild "ligga till sig" någon dag eller två och sedan gå tillbaka till den igen. Jag lovar att du kommer att se massor som du inte såg när du jobbade med den tidigare.
>Det var riktigt skoj faktiskt och jag vill fortsätta och lära mig mer.
Då ska du fortsätta lägga in bilder här och ställa frågor. Inga frågor är för dumma. Det enda dumma är att inte fråga.
Själv hoppar jag in och ut i det här forumet, men det finns alltid nå'n som kan svara på dina funderingar.
#3 Tack, vad vänligt av dig! :)
Jag håller helt med Dick, mycket bra jobbat. Subtil och trovärdig retusch. Det är sällan man ser så välgjorda och subtila justeringar av någon som är ny på området. Bra jobbat! :) //D
>Jag håller helt med Dick…
Å de' ska alltså va' jag det … :)
Tack, David ! Alltid kul när man har sällskap i skyttevärnet .. *S*
Jättefint och naturligt, men jag tycker inte bilden hade behövts redigeras från början :) Tycker den är bra tagen och du ser bra ut ändå, tänker inte alls på det du har redigerat bort/ändrat.
#6 Tack! :) glad jag blir!
#8 Jag var bara så sugen på att se om jag kunde göra ngt själv! Såg mina ögonbryn och tänkte, shit det här kanske man kan trixa med. Sen blev det lite mer, och mer :)
#9 Ah okej :) Men om detta var din första redigering kommer du verkligen kunna utvecklas och bli grym om du är så lättlärd! Kul om vi får se flera redigeringar kanske :D
Nu har jag gjort lite fler redigeringar :)
Bilderna är tagna av Jessica & Jörgen Strömbro .
Bilderna till vänster är originalet och mina redigeringar finns till höger :)
(Deras original är till viss mån redigerat av dem själva enligt kundens önskemål).
På båda bilderna har jag fixat till hyn, tagit bort dubbelhaka, hårslingor, rynkor, ojämnheter i hyn fixat lite med näsan
.