Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 929 ggr
beem
0

Fördröjning i CS 5

Jag har problem med fördröjning i CS 5. Om jag tex använder pensel och gör ett "tryck" så dröjer det innan jag ser  penselavtrycket.

Jag ser att några skrivit om detta problem när de använder ritplatta.

Jag använder bara mus för tillfället. Riplattan är inte  inkopplad.

Kan man göra något åt detta ?

Använder Windows XP.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Monarchy
0

antagligen beror det på att du har för stor canvas,  och eller för hög pixel/inch.  Då orkar datorn inte med helt enkelt. Sen är vissa penslar jobbigare än andra.

Helt frågan vad du har för datorn. Det går att göra vissa performance inställningar.  Bland annat kan man koppla in så photoshop får hjälp av grafikkortet, man kan höja så den får mer tillgång till ramminne, etc etc.   Bara att googla på "performance settings photoshop cs5"

beem
0

I går då jag tröttnade på denna fördröjning, och ställde frågan, hade jag  en canvas på 3000 x 3000 pxl - upplösning 72 pxl / tum. Penseln var en standard soft pensel.

Det händer även om jag med flyyverktyg ska flytta en grej då flyttas den med irriterande fördröjning.

I själva verket handlar det ju inte om många sekunder men ack så störande sekunder.

.Jag ska kolla vidare på ditt tips nu när jag vet vad jag ska söka på.

Tack för hjälpen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Monarchy
0

Uppdatera dina drivrutiner till datorns alla delar, + ritplatta och annat. uppdatera programet så allt är up to date.
men sen kan man ju fråga sig, har du tillräckligt kraftfull dator?

Har det fungerat förut?