Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettwip-work-in-progress
Läst 496 ggr
Jiger
2007-05-16 20:24
0

DVD

Gjorde några test att "tillverka" vattenytor i Photoshop.

Men så hade jag ju sett en thriller som utspelade sig på öppet hav, så då blev det lite till …   åsså fortsatte det …  åsså blev det ännu mer … å det blidde en framsida på ett DVD-omslag, liksom …  bara på kul.

STÖRRE BILD HÄR

// Nu är det ju såhär att nå'nstans finns det en patent-grunka som säger att Hollywood-skådisar är "mönsterskyddade" i sig själva. Döpte därför om skådisarna och producenten en aning för att inte orsaka Bildredigering något icke-önskvärt //

tobias.flood
2007-05-16 22:20
0

Underbara namn! Glad och riktigt snyggt vatten. Är det svårt att få till det, eller har du något lätt knep?

/Tobbe

mandymoo
2007-05-16 22:25
0

Ja namnen var bra *Ler*… önskar jag hade sån fantasi …

och vara så skicklig att göra vatten som här…

Jiger
2007-05-16 23:19
0

Tobbe & mandymoo: Nejdå, det är inte svårt alls att göra vatten på det här sättet. Det enda som krävs är att man använder två av fotoshops generiska filter. Men det är filter som man inte tar för givna när det gäller vatten. Just den här kombinationen gav den ödesmättade stämningen jag ville ha, men det går att göra olika typer av karaktär och stämning med lite variation på samma knep.

Min avsikt är att göra tutorials om sådana här saker och en del annat, men det ligger framskjutet en bit i tiden. Jobbar lite för mycket just nu för att riktigt orka med och ha rätt inspiration för det.

Passade också på att testa en utsaga av Vasilij Kandinsky som säger: "Punktens rike har inga gränser." Fundera lite över det och vad han kan tänkas mena …

oldflattop
2007-05-17 01:03
0

Är det Fibers filter här måntro ? Cool

riktigt snyggt vatten iaf, och namnen är toppen!

joytick
2007-05-17 01:34
0

Riktigt snyggt :D

Celia
2007-05-17 02:30
0

Tummen upp! Glad

AndersT
2007-05-17 13:45
0

Detta är snyggt. :)

Funderat på göra en poster också och detta ger inspiration. Nåt att återvända till..

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom