Får inte in nya...
Hej. Har lite av ett problem.
Jag kan inte få in varken nya brushes in i photoshop eller nya fonter i datorn?
Har inte haft några problem tidigare, men nu funkar de inte!
Vad händer - får du ett felmeddelande ?
Det är lättare om du beskriver lite mer hur du gör. Då kan man avgöra vad som blir fel
Penslarna är oftade i zip-filer som ska packas upp - Hur gör du sen ?
Samma fråga då det gäller fonterna - hur gör du ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Alltså när jag laddar ner dem behöver jag inte packa upp dem eller något sånt.
Utan behöver bara öppna mapen och så är filen där i rätt format, sen när jag ska lägga in dem i brushes mappen till photoshop så står det "Du måste ange adiministatörsbehörighet för att kunna kopiera till mappen" Och alternativen är fortsätt, hoppa över och avbryt.
När jag trycker på fortsätt så läggs den in men när man sedan öppnar photoshop så finns den inte bland brushes…
Och när det gäller fonter är det i början likadant.
Men när man ska lägga in dem hamnar dom inte i alls. Inga meddelnaden, ingenting.
Har sökt på nätet och där står det att man kan högerklicka och trycka på installer ny font. Men har inget sådant alternativ!
Jag har Windows 7, men fick datorn för inte så länge sedan och misstänker att det inte är äkta OP. Och har ingen prdukt nyckel. Har heller inte råd att köpa ett.
Verkar som du inte är inloggad som admin. Logga ur och gå in igen som administratör - ev får du ange lösenord då - det kan vara lite olika.
Det brukar vara så att man får inte ha öppet PS när man lägger in olika presets. Om du hade det testa att stänga ner PS och öppna igen - efter att du lagt in nya penslar.
Betr. fonter - klicka på start nere till vänster och därefter i rutan kör skriver du fonts och sen OK. Prova lägga in fonterna den vägen.
Det finns endast ett konto, och det är där jag är inloggad.
PS är alltid stängt men de går inte in iaf.
Och samma sak här, det funkar heller inte.

#5 Jo bara det att jag har typ 50 st . Och skulle vara lättare om alla låg under sitt namn så att säga :)
# 6 - Är det Abr filer ?
#7: uhmm… ja. :)
Lägger du in penslarna här:
C:\Program\Adobe\Adobe Photoshop CS5.1\Presets\Brushes
Hur gick det med fonterna - testade du # 3 ?
Har du nyligen installerat CS 5 ? Du kan ju prova att installera om det om inget annat går.
#9: Ja. Där man alltid lägger in dem, haha.
Inget fungerar än.
Det är ju lätt att man lägegr dem fel.
Fonterna - hur gick det ?
Ta då och installera om PS - en chansning att det går bra då.
#10 vad har du för operativsystem? För på windows xp lägger man in dom i fonts mappen.. I windows 7 lägger man inte fonterna i något mapp utan bara installerar dom.
TS skrev att h*n har Windows 7 och testat det du sagt. Det gick inte så därför tipsade jag om att gå en annan väg. Det kanske inte går i Windows 7 - jag vet inte. H*n har inte svarat hur det går med fonterns.
Fortfarande ingen lycka alls.
Får väl prova installera om PS.
Men finns en risk att datorn måste instaleras om så får se om det är värt att göra det nu eller vänta tills datorn är ominstallerad :) Hoppas något av dem hjälper.