Ritplatt/Photoshop problem
Vet inte om det här är rätt forum men vet att många använder ritplatta så jag gör ett försök.
Jo det är så att jag tydligen har något problem med mitt Photoshop och ritplatta, de vill inte sammarbeta.
Det började med att jag fått ominstallera datorn pga problem med annat och nu efter att jag installerat om plattan vägrar tryckkänsligheten fungera när jag använder photoshop så jag kollade plattans inställningar och mycket riktigt fungerar det utan problem. Alltså är felet i photoshop?
Då jag fått programmet genom skolan kan jag inte ominstallera det själv, utan måste i få fall ominstallera hela datorn och det kan jag först på fredag. Men det känns ju extremt långsökt att behöva ominstallera hela datorn för ett fel som troligtvis endast är i photoshop.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta problem, finns det någon inställning i photoshop man ändrar på eller så?
Jag använder mig av Photoshop CS5 och en Trust Slimline Widescreen
viste inte vilken grupp tråden passade bäst i så den hamnade i OffTopic
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Varje pensel har sina egna inställningar i Photoshop, däribland om penseln ska reagera på tryckkänslighet eller inte. Det finns en hel panel för penslar ( under rubriken Windows>Brushes ).
Där kan man göra massor av inställniingar.
#1 Har redan gått igenom allt under fönstert Penslar utan resultat. Det är alltså inte de inställningarna :/
(då jag använt plattan innan ghostningen/ominstallationen utan problem kan jag penselinställningarna ^^)
Och du har installerat drivrutinerna för ritplattan?
Har du bockat i tryckkänslighet då du ritar?
#3 Yes jag har tagit de senaste drivrutinerna från Trust's egna hemsida
Bockat i? Finns det någon "tryckkänslighets"-ruta i photoshop?
Tryckkänsligheten fungerar alltså i Allt utom Photoshop, till och med i Adobe Flash fungerar det, så felet ligger ju någonstans i Photoshop
Jag har för övrigt kontaktat mentor så får vi se om han kan lista ut varför det vägrar fungera nu efter ghostningen. Kanske blev något fel i själva ominstallationen av datorn..
# 4 - i verktygsfältet där uppe har du som en piltavla
där du kan ställa in.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#5 Du kan möjligtvis inte ta ne print screen och visa? :)

#7 Det gjorde ingen skillnad alls, vad ska den göra egentligen? :P
#8 Jodå det är där jag är och pillar hela tiden och ingen ändring sker.
#9 det är dom där rutorna där uppe som du måste bocka in om tryckkänsligheten ska fungera…, bara att hålla musen över så står det ju
#10 Det dök inte upp någonting för mig när jag höll musen över, därför jag var tvungen att fråga.
Men det gjorde ingen skillnad det heller, det var ingen tryckkänslighet allt :/
Blir galen på det här >.< Suck :(
Plattan fungerar nu!
Efter att ha installerat om drivrutinerna för kanske 15e gången så fungerade det! haha x)
Härligt att det fungerar nu. Skam den som ger sig.
Sorg är kärlek som blivit hemlös