Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 905 ggr
Annisangel
0

Kort i Photoshop!

Nu har jag gjort ett födelsedagskort till en liten tjej som älskar prinsessor över allt annat! Vad tycker ni? Kan man göra så här, att ta bilder som man inte själv äger eller blir det fel då? Om det bara är för privat bruk så  att säga…?? Vet inte riktigt hur reglerna är där, någon som vet?

Många Goa Kramar

Annisangel

[Alenzi]
0

Om inte du hade lagt ut det på ett offentligt forum hade väl inte en själ i hela världen kunnat veta att du lånat en bild för privat bruk?

Annisangel
0

Ah, okej!!! Tyst

*tog bort bilden*

Tack Alenzi, är nog lite trög i planeten idag!Foten i munnenTungan uteSkrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

[Alenzi]
0

Och ja, det tycker jag definitivt att man kan, där det i detta fallet är minst sagt lite omöjligt att kontakta konstnären och fråga om lov. Annars tycker jag gott man kan skicka ett mail och fråga om det är okay, om det t.ex. är något man hittar på deviantart.

Annisangel
0

Jo det e klart, när man kan så ska man fråga om man får använda bilden först, det brukar jag göra i vanliga fall… Men som sagt nu är det en liiiiiite komplicerad historia!

Tusen tack för svar! Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Monarchy
0

ingen kommer bry sig eller veta om det när det är för privatbruk, om du inte har det på någon sida, noll risk.