Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 855 ggr
[Senyera]
2012-03-19 09:14
1

Photoshop elements 7.0

Hej!
Har insett att det här med bildredigering kan jag alldeles för lite om. Fotograferar mycket och får bra grundbilder, men eftersom jag inte kan photoshop så blir jag aldrig riktigt nöjd. Har letat efter tutorials och började prenumerera på en redigeringstidning tills jag upptäckte att jag har helt fel photoshop. I stort sett ingenting jag har hittat har berört elements 7.0

Ni som är duktiga och hållit på ett tag, klarar man sig med elements eller måste man ha cs?

Jag saknar ju bla lagermasker.

Det är så tråkigt att börja följa en guide bara för att insee att man inte kan fortsätta eftersom man inte har/hittar alla funktioner.

Har ni några tips till elements?

beem
2012-03-19 10:02
0

Du klarar dig väldigt långt med PSE. Jag tycker det är en bra start för att lära sig bildbehandling.

Bildbehandla.se är helt inriktat på PSE. 

De har även kurser för Photoshop Moderskeppet.se.

När mitt PSE var nytt  gick jag igenom grunderna som Moderskeppet har. Det går bra även om man har PSE

Sorg är kärlek som blivit hemlös

AndersT
2012-03-19 13:27
0

Photoshop Elements räcker och blir över om du bara ska redigera bilderna. Finns ingen anledning att lägga ut de pengarna annars. Senaste Elements (version 10) kostar cirka en tusenlapp. Om jag minns rätt har den versionen lagermsker.

Här är en guide om hur du skapar lagermasker i äldre versioner av Elements

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

[Senyera]
2012-03-19 18:43
0

Tack :)

Jag vill ju börja trixa med manipulation i liten skala. Men då är det nog bara att köra på med elements tills man börjar känna sig begränsad..