Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1454 ggr
Cindy-
0

Gollum baby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ganska stressad nu för tiden. Och ska jag hinna med att photoshopa något kul åt mig själv så får jag ta till småtimmarna.

Så sent i går kväll knåpade jag ihop den här lille killen. Jag tror i allafall att det är en grabb. Men jag vet ju inte säkert :)

Någon tyckte att det såg ut som en liten Gollum bäbis, och ja varför inte? :)

Jag har förminskat kroppen och näsan. Förstorat ögonen, och redigerat munnen till lite mer leende.

Bakgrunden består av två fotografier.

Alla stockbilder kommer från Dreamstime.com

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är verkligen en liten söting. Här kan ni se originalet.

Deklol
0

Haha riktigt fräck. Ögonen är super!

[Senyera]
0

Häftigt!

Hur började du lära dig det här?

Cindy-
0

#2 Tack! Ja ögonen är fina även på originalet, så det var inte så svårt att pigga upp dom lite till. Till det använde jag mig av dodge & burn samt mer färg på iris.

#3 Menar du hur jag började från allra första början?

Om det är det du menar så började jag med detta när jag av en slump såg bilder som var photoshopade. Gick med i detta forumet, och läste några tutorials. Började med att redigera mina egna foton, men sedan övergick jag till fotomanipulationer vilket jag tycker är otroligt roligt.

Men mest har jag nog lärt mig själv genom att exprementera och prova mig fram.

Annars är ett bra sätt att läsa lite beskrivningar. Det finns hur mycket som helst av det på nätet. Och att studera andras bilder. Det har jag lärt mig mycket av.

vattenmelon
0

Jag skulle säga att bakgrunden är det bästa, du har satt in honom riktigt snyggt med skuggor osv. Trodde du redigerat ett ensamt fotografi tills jag såg orginalet. :3

Cindy-
0
[JgraphNet]
0

"My prezzzzious … "   Skrattande

--- DKJ ---

Cindy-
0