Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttidskrifter-referenslitteratur
Läst 725 ggr
myriis
2007-05-14 22:10
0

Redigeringsprogram

• Hejsan Svejsan!
    Jag letar efter ett bildredigeringsprogram att ladda ner! Gärna gratis.
    Finns det kanske någon provvesion av photoshop i typ 30 dagar. Har inte råd att köpa, nämligen.. :P Men vill ändå redigera/göra bilder
Adobe
2007-05-14 22:34
0

Japp, Photoshop finns som testversion.

www.adobe.se Photoshop-Nerladdningar-Testversion

Bertil

Jiger
2007-05-14 22:35
0

Jodå, Fotoshop kan du ladda ner ett demo på från Adobe, men vad ska du göra efter att provperioden har gått ut .. ?

Tror du inte att det är bättre att du tittar på GIMP, som ju faktiskt är helt gratis ?

Gimp

Vi har ett Gimp-forum här i forumet också. Titta i flikarna i menylisten här till vänster.

Å skulle det vara så att du kan skiljas från en knapp tusenlapp så är Paint Shop Pro definitivt värt en titt.

Paint Shop Pro

Adobe
2007-05-15 00:46
0
Vill du testa Adobe Photoshop CS3 innan du köper det?

Adobe Photoshop har kommit i en ny version: CS3. Har den fler godbitar som du kan ha nytta av? Nu kan du själv testa detta i 30 dagar genom att ladda ner en testversion. Klicka här för att ladda ner en testversion. När du sedan bestämt dig finner du produkten här nedan. Lycka till med Photoshoppandet!

bertil

myriis
2007-05-15 21:57
0

Hej!
Usch, vad trög jag är! Jag fattar inte hur man laddar ner GIMP.. hihi xD Gimpen vägrar ladda ner sig, när jag ska ladda ner grt (var det så det hette? xD) A, det där "innan du laddar ner gimp" programmet iallafall, så blir datorn "irriterande" och vägrar göra något. Ah..

Finns det inget man kan göra i paint? XD Eller vill någon gudia mig steg för steg hur jag ska göra?^^

tobias.flood
2007-05-15 23:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

myriis gå in här: http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html klicka sedan på download som står under: The GIMP for Windows, klicka därefter på download som står under: GTK+ 2 Runtime Environment (version 2.10.6, for Windows 2000 and newer).  Det senaste är ett verktyg som du behöver för GIMP.
Den första filen som du laddar ner är en exekverbar fil (körbar) som du kan installera. Den andra måste du först packa upp, antingen med winzip eller med windows egna. (Det är bara att dubbelklicka på den filen (gtk+-2.10.6-1-setup.zip) och ta extract, eller unzip). Då får du ytterligare en körbar fil som du kan installera.

Förstod du något eller krånglade jag till det ännu mera?

/Tobbe

myriis
2007-05-26 17:01
0

Hej!
Tack Tobbe för hjälpen!
Min dator vägrade först ladda ner, men jag kom på att inställningarna kanske var så att dem hindrade att ladda ner saker för att skydda datorn, så jag tog bort det snabbt och nu verkar det fungera iallafall, så vi får se hur det går.. :)