Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 253 ggr
pellepiano
2007-05-29 03:06
0

Före och efter struts

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde en session med min kompis Max ( bra jazzgitarrist för övrigt ), och passade på och ta några annorlunda bilder för att se vad det kunde bli sen. Så det blev en med en struts från sxc.hu och en suddig bakgrund från Hökarängen. ( oj såg att bilden blev nedskalad så jag lägger en länk til en större version ) http://www.pellepiano.com/thread_images/struts_ab.jpg

GunnarE
2007-05-29 07:48
0

Snygg friläggning och en rolig slutprodukt.Skrattande

Emely
2007-05-29 09:28
0

Ja här skrattas det gott, väldigt roligt och som sagt, snyggt frilagt!

CarolineO
2007-05-29 10:53
0

Det var såhär jag menade med mitt inlägg "ta bort bakgrund smidigt".  Hur gör man för att klippa ut mannen?? Måste man ta beskäringsverktyget och klicka så exakt? Eller finns det ett lättare sätt?? Ibland har man ju bilder på något med ganska "pillig" form, som man knappt kan klippa ut så….?

pellepiano
2007-05-29 14:56
0

Det finns flera trådar här om friläggningsmetoder och exempel. Man kan använda Extract Tool, Color Range eller använda en kanal som utgångspunkt för en lagermask, lite beroende på hur originalbilden ser ut. Strutsen var lite klurig här så där använde jag en lagermask och klonade desutom en del för att få en längre hals.

IngelaS
2007-05-29 15:12
0

Tycker bilden är helcool, passar så bra när han tittar snett uppått på strutsen, kalas Pelle! :)

Hur gör du för att få dina bilder att se nästan lite tecknade ut?