Visa dina Modellbilder!
Nytt tema i show off - Modellbilder
Börjar med denna som jag redigerade till Gunnar, modellen heter Eva-Lotta.
Fyll på i tråden med era egna redigerade modellbilder :)
Före bilden: www.bildredigering.se/ifokus/_B7R3420_before.jpg

Efter bilden: www.bildredigering.se/ifokus/_B7R3420_fix.jpg

Mvh Ingela

Ingela, det var inte sååååå länge sen du var imponerad av min redigeringsteknik, nu är JAG imponerad av din
.Här gäller det att ligga i så att jag inte hamnar allt för långt efter.
(bra jobbat med andra ord)

tack Gunnar :)
jo men jag har ju pluggat redigering mer än dig, jag slipper ju lägga tid på fotande och kan koncentrera mig på en sak bara 

Vad händer här då? är det ingen som har redigerat några modellbilder?
kom igen nu gott folk! 
Joooo, men jag vet ju inte om jag får lov att posta dem.
Måste kolla med STJÄRNFOTOGRAFEN först 

Och Ingela, tror du att jag vågar lägga ut egenhändigt redigerade modellbilder när du kollar och upptäcker alla fel jag gör???

…och efter det uttalandet blir jag förstås nervös för att alls visa upp vad jag gjort, men jag tar ett djupt andetag och gör det ändå ;) (var snälla nu, det här var ett av mina första försök till redigering - och fotografering - av en modell!)
Fotat har jag gjort själv, modellen heter Emma.
Det första jag gjorde i bildredigeringsväg var att ta bort strukturen på väggen, sen har jag förstås ändrat om bland färgerna via levels, hue, curves (det var ett tag sen, minns tyvärr inte exakt hur jag gick tillväga) och så en liten touch-up med Neat Image och borttagning av någon skönhetsfläck.
Bilden visar före och efter - förebilden (haha) är förstås redan beskuren.
(…hmm, noterar nu när jag kollar på bilden att jag tagit fel förlaga… heh… hade ett gäng som var väldigt lika varandra där! Nåja, även om det inte är samma bild exakt, så är det trots allt bara några sekunders skillnad på fototillfället :))

Gunnar, du har ingen bild att bjuda på som man får redigera? ;)
#6 Jag gillar din efterbehandling skarpt, den härligt turkos-sjukhus-psykos-utbrända mixen är stentuff!
Du har inget att vara nervös för alls, spinn vidare bara! Och går det i denna stilen så är jag sugen på att följa upp hur det hela utvecklar sig. Alla är vi nya nångång :)

#7 Ska bara kolla av med modellerna att det är ok, så fort det är fixat så lägger jag in dom i pixbox

>" …turkos-sjukhus-psykos-utbrända mixen…"<
Wow - det där slog till och med "ekorr-blått" och "spaljé-lila" … 

Det är snyggt med blekta färger…och jag ska inte försöka mig på att beskriva det som Petersen gör…:) Snyggt jobbat helt enkelt…!!!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

#6 jag tycker det var bra gjort, gillar också den turkosa stilen.
Personligen skulle jag ha rensat bort lite leverfläckar och annat i huden men det är ju en smaksak och inte alla som gillar när det är för perfekt.
Bra jobbat! :)

Jag gillar den lätta känslan i bilden,snyggt redigerat

Tack så hemskt mycket för alla trevliga kommentarer, och att till och med ta sig för att uppfinna nya ord för min skull..! *rodnar glatt* ;)
Vad gäller leverfläckarna så erbjöd jag Emma att ta bort dem vid redigeringen (det var ett beställningsjobb från henne själv), men det ville hon inte. Jag är nog lite sugen på att prova och se hur det ser ut iaf :)
Nu ska jag spela lite betapet, jag har ju ett nytt ord på lager "turkos-sjukhus-psykos-utbränd". Vad förvånade de ska bli! (Man kanske skulle ta med sig Ekorr-blått också, jag gillar den :))

Den kära Ghazi, trevlig och duktig fotograf :) även medlem här på vår sajt.
Bilden ser lite oskarp ut, men det kanske är komprimeringen som gör det?
Jag skulle trycka på lite mer färg/kontrast i kläder & hår. Bakre armen ser ut att gå i lite blårött också men förutom det tycker jag det var bra :)

Rent,snyggt och en passande färgskala. Detta gillar jag

"26 Snyggt

#26, klockrent.
Bertil

Kul!
- Lite HDR-känsla i det tycker jag själv, är jag ensam om det? :)

Måste erkänna att jag inte vet vad HDR är för något.
Bertil

http://beforethecoffee.wordpress.com/hdr-taking-the-pictures/
http://beforethecoffee.wordpress.com/photomatix-tutorial/
Där hittar du lite matnyttigt om HDR - om du nu är intresserad :)

… och efter (får komma som en länk)
http://www.minhembio.com/forum/uploads/post-18578-1179942998.jpg
Det här är kanske lite overkill, men det är trots allt före och efter. Den övre bilden är oginalbilden och den undre är resultatet av tre timmars lekande med Photoshop CS2…
Resultatet kommer från en "lek" på en annan sida där orginalbilden lades upp och alla skulle göra något orginellt med bilden. Jag "våldförde" mig väl på bilden rejält =)
http://www.farodyne.com/tmp/FaithBeforeAndAfter.jpg
Mvh, Fedde

tjusigt fedde!

#34 Skitsnyggt
Jag tycker det är roligt att redigera måttligt :) Så bilden blir snyggare men man tar inte bort personens utseende, man ser fortfarande vem det är. Tar bort skönhetsfläckar, mörka ringar, rynkor etc. Här e en bild jag tog igår på min kompis, mest på skoj medans jag fotade annat. Tänkte fixa till den så hon fick en fin bild på sig :)