Animering i bra kvalitet?
Förut, då jag hade Adobe photoshop CS2 samt även CS3, så kunde jag animera och få bra kvalitet på animeringarna. Nu, då jag har CS5, så kan jag inte animera utan att färgerna spårar ur och hela animeringen blir pixlig och ful. Jag har provat spara detta i alla möjliga olika format och jag har provat googla på detta men hittar inget som är till hjälp.
Blir det helt enkelt så då man animerar med CS5 eller är det jag som har gjort något fel?
Hjälp uppskattas starkt!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Oftast så sparar man animationer i GIF, och det är verkligen svårt med högupplösta bilder att få med alla små färger som finns i dom där pixlarna. Men det blir bäst med GIF och när du tar Save for web & devices, GIF se då till att det står på Colors: 256, för det är högsta antalet färger du får med, om det står på t ex. 64 kan du gissa att kvalitén blir sämre och färgerna blir få och bilden otydlig. Annars vet jag inte riktigt… Hoppas det var ett sånt enkelt fel som den inställningen.
Kram
Jag tror att jag provat den inställningen tyvärr, men är inte säker på hur jag gjorde vid det tillfället så jag kan ju alltid kika igen för säkerhets skull.
Tack i alla fall!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Istället för att starta en ny tråd så fortsätter jag på denna eftersom jag har exakt samma problem.
Jag har redan det inställt på 256 färger men bilden får endå "färgbrus" som jag kallar det. Nåt förslag hur jag sparar bilden utan detta?
Titta på hästens nos så ser ni vad jag menar med "färgbruset"
#3 I detta fall tror jag inte att det går att göra så mycket åt problemet. En .gif kan ju maximalt bara innehålla 256 nyanser vilket är ganska begränsat. Eftersom din bild innehåller mycket färginformation och subtila färgvariationer, så tror jag därför att det är omöjligt att få till en helt perfekt animation utan banding.
En alternativ lösning är att du sparar ut din animation som en videosekvens istället. En video går att få med ett högre färgdjup än 8 bitar, vilket gör att att du kommer att slippa artifakterna.
Vad är bandning för något?
Hur sparar man den som en videosekvens? Går det att göra i photoshop? Använder PS CS5.
#5 http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding
Det är namnet på den artifakt som uppstått på mulen. Jag vet tyvärr inte vad det kallas på svenska.
Jag har aldrig använt Photoshop för att göra en video, men det verkar finnas en sån funktion under File/Export/Render Video.