Utmaning - Kolorering
Eftersom vi pratade lite kolorering i en annan tråd kom jag att tänka på att det skulle vara kul att se lite olika koloreringar från er medlemmar, därför startar jag upp den här tråden.
Kolorera en svartvit bild och lägg upp före & efter i denna tråd. Använd gärna våra övningsbilder här: www.bildredigering.pixbox.se
Det går naturligtvis bra att ta en färgbild, konvertera den till svartvit och sen kolorera. Lägg i så fall upp den konverterade svartvita som förebild.
Jättekul om många vill vara med, det ger inspiration och ideér till andra. 
Mvh Ingela
#1 Ja, det är väl under tråden Klassisk Pin-Up bl.a

Okey - tack då ska jag kika där… *ler*

Här finns en artikel om kolorering om det är någon som vill ha lite tips:
http://bildredigering.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=73a0f350-09f4-4eb0-8419-ee34f6439082
Bara för det inte funkar som jag vill så slösar jag en extrapost på att visa båååda på en gång, diiirekt i tråden, busigt va?

#4 Tack - just vad jag sökte *ler*

och den klorerade. Använde En bakgrund från Mattias (www.moderskeppet.se) som han har i sina övningsbilder.

#14 , vädligt goda ;D

Här kommer ett litet försök
Här kommer mitt första försök :)
Fast först den svartvita.
tog en av mina egna bilder som jag gjorde till sv/vit.
Och den Kolorerade :)

#18 läckert
#19 Danke :D

#22 Den var fin, mystiska ögon och som du själv påpekat så tänker vi ganska lika 

Ingela, gör du något speciellt när du målar hudfärg? För när jag målar hudfärgen blir det alltid för beige, fast jag har jätteljus färg.. och de blir fult och ser overkligt ut.

#26 jag tar färgprov på hudfärg från ett annat foto, sedan sänker jag opaciteten rätt så rejält.
Jag jobbar också med lagermasker när jag målar istället för nytt lager, alltså: lager/nytt fyllningslager/enfärgad..
i dialogrutan ställer jag in blandningslager "färg" sedan väljer färg - ok. När det nya lagret är på plats så inverterar jag det CTRL+i och sedan målar jag fram färgen.
Är jag inte riktigt nöjd med nyansen markerar jag färglagret går tillbaka till lager/ändra lagerinnehåll och väljer färgbalans, sedan är det bara att via reglagen justera färgen.
det är nog det hela, lite mycket kanske men hoppas det är till lite hjälp :)
Mvh Ingela
det var ju jättemycket hjälp :) Jag ska pröva när jag kommer hem :) Tack så jättemycket!