Snabba blyertsteckningar ...
Här är ett sätt att köra blyerts och kolteckningar. Vi kommer använda tre lager. Grundlagret är denna bild från sxc.hu Andra lagret kommer att vara texturen, det som avgör om det är kol, blyerts eller nåt annat. Här kan vi börja med Render> Clouds ( Moln ) och sen lägga lite brus på det ( Noise>Add Noise ( 30% kanske )). Detta lager sätter vi sen i blandningsläge Color Dodge och Fill 70%. Det tredje lagret är där vi målar fram motivet. Välj blandningsläge Overlay och fyll med vitt. Sen väljer vi pensel, väljer svart som färg och sätter opaciteten på penseln till 10 till exempel, så kan vi avgöra vilka områden som ska betonas, genom att måla många gånger på samma ställe ( har själv inget ritbord så jag fuskar på detta sätt istället ). Sen kan man bearbeta texturlagret för att förändra "papperet" man ritar på.
( Attans att det inte går att göra radbrytningar ) Bifogar några exempel.

Vilket jättebra tips Pelle och snyggt är det också! :)
Det vore kanske idé att bryta ner den till en mindre artikel? Då kan vi lägga den på första sidan så den syns lite bättre, skulle det vara ok?
Mvh Ingela

Visst, Ingela. går så bra.

Mjaaaaaaauuuu, Gud vad jag blev sugen att teckna av den där underbara bilden (#0)!!!
Varför använda Photoshop när det är så kul att hålla i pappret själv?

#6 tack pelle, då ska jag fixa det i helgen :)