Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 1351 ggr
Kattapult
0

Smajlisar i ImageReady

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet jag inte vart jag ska lägga denna tråden men det får bli i Off Topic. (Även om jag har gjort dem i programet som hänger med photoshop så vet jag inte om jag skulle lägga den där :P)

Jag hade lite tråkigt igår och passade på att lära mig animera lite i ImageReady.

Jag bifogar en liten smajlis som jag tyckte blev ganska rolig.

Vad tycker ni? ^^

Emely
0

Haha, ja den var bra :)

senna
0

Fin :)

Skulle du vilja berätta hur du lyckades? (a) ^^

joytick
0

Hur får man dom att bli animerade?

Kattapult
0

Okej jag ska försöka förklara :P. :).

Först gick jag in i Photoshop.

Sedan öppnade jag ett nytt fönster. I detta fallet 40x40 px med vit bakgrund.

Sedan målade jag dit en smajlis.

Jag öppnade sedan ett nytt fönster (lika stort) och målade en till smajlis. Om vi säger att jag vill att denna smajlisen ska snurra med ögonen målar jag först en smajli som tittar åt höger sedan en som tittar ned och sen en som tittar åt vänster och tillsist en som tittar upp.

Sedan lägger jag in alla smajlisar på samma bild så det blir en bild med flera lager.

Sen går jag in på File och Edit in ImageReady.

Då öppnas filen i ImageReady.

När filen är öppnad i ImageReady klickar jag upp animationrutan (om den inte redan är öppen)

Det gör jag genom att klicka på Window och sen Animation.

Sedan när animationsrutan är öppen klickar jag på symbolen brevid soptunnan. (Dessa symboler finns i nedre delen av animationsrutan) Symbolen ser ut som en ruta med vikt kant.

Klicka sedan 4 gånger på symbolen (Om du har 4 lager. Om du har 7 lager klickar du såklart 7 gånger på symbolen)

Men nu är ju alla bilder i den lilla animationsrutan lika, eller hur.

Då går jag till det högra hörnet. Här visas alla lager. I denna "ruta" kan du även klicka upp "history" och "actions". Men ha kvar den på Layers.

Markera nu den första "miniatyren" i din animationsruta.

Sedan går jag till mina lager och klickar på ögat så de lager som inte ska synas släcks.

Markera sedan den andra "miniartyren" och släck de lager som inte ska synas.

När jag har gjort detta på alla olika "minatyrer" ska de visa olika bilder i den följ de ska röra på sig.

Nu klickar jag på playknappen i animationsrutans nedre del. Den ser ut som en pil. Nu ser det förmodligen tokigt ut eftersom det går superfort när smajlisen rör på sig.

Tiden ändrar jag under varje "miniartyr". Om jag väljer 2 sek på en miniatyr kommer just den bilden visas i 2 sek. Fattar ni? ;D.

Sen när du ska spara går du in på file och optimized at.

Sen är det bara och skriva in sitt namn och spara.

Jag hoppas att ni förstod. Hah :P Lite rörigt kanske, men men.

joytick
0

Hihi jag fick till en.. Men jag gjorde en mindre för jag tänkte lägga in den på msn men det gick visst inte :/

Kattapult
0

Najs Joytick ^^.

Men jag har lagt in mina på msn trots att de är så stora. Konstigt att det inte funkade för dig :/.

joytick
0

Det funkade sen när jag prova :)

joytick
0

nu har jag gjort några fler :)

joytick
0

Så här solbränd känner jag mig just nu…

joytick
0

….

joytick
0

….

joytick
0

…………..

Berglund
0

Cs3?

Puma77
0

Äntligen har jag hittat det på photoshop. Hade ingen aning om var jag skulle leta så jag trodde inte jag hade så jag kunde göra det. Nu kan jag äntligen förmiska mina animationer med utan att sabotera kvalitén som den gjorde innan. Tack åter igen.

//Pia