Problem med text i Photoshop ?
Jag laddade nyss ner Photoshop CS6 och när jag skriver något blir det jätteliten text hur stor jag än gör den, vilken font/typsnitt jag än använder. Jag är absolut inte van vid Photoshop så det är säkert något jättelätt att fixa. ;P Vad ska jag göra ?
Markerar du texten innan du gör den större? 
Ja
Den blir ju större, men den blir fortfarande pytteliten..
Hur menar du? Är det största av alternativen (72?) fortfarande för litet? Du kan skriva in ett nummer själv också. :-)
Jag menar precis så, 72 är liten och 6 som är minst ser man knappt.. :p
DU har väl en väldit stor bild? du får skriva in siffrorna manuellt förstår du :)
Ja så funkade!
A den är rätt stor och det blev bättre på mindre bilder, men jag vill inte göra dom här mindre.. Det största som gick att skriva in manuellt var inte så stort som jag vill ha egentligen, men det funkar ;s
Kolla upp under bild och bildstorlek.. för att se vilken storlek du har på bilden.. för den verkar ju groteskt stor. Onödigt stor.
Bilden är ju utzoomad till 16,7% så det är ju inte så konstigt att texten ser liten ut. Zooma in till 100% ska du se att den är normalstor.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
#10 självklart man jag tror trådskrivaren vill ha testen …synbar då man tittar på bilden.
#10 Jag vill ju inte bara se texten när bilden är inzoomad, eller hur menar du ?
Och jag ska kolla storleken,
#12 Det är ju inte så konstigt att den är liten alltså. Måste bilden vara så stor då?
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Vad gör det för skillnad ? Nej det måste den inte, jag kan ju göra dom mindre om jag vill.
Bildstorleken är 182,88x121,92cm, samma som alla mina bilder tagna med den kameran..
Antar att du inte ska skriva ut bilderna…
Så om du ska tex ha dom på någon blogg. gör bilderna… ska vi säga. 10x10cm eller vad som kan vara passande…
Andra till procent och skala ner till 5% /10% eller något.
Okej, får göra det :)