Headphones

Så snygg Sphinx! :)
Du är kung på texturer, gillar färger och allt, tycker den är jättesnygg 
Jag vill se "före" innan jag jublar och slår kullerbyttor.

Före… håret är inte helt perfekt…har fått dölja det med lite photoshopfusk…men tycker det funkar
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Nu: *slår kullerbyttor och jublar*!

Tacktack :)
Anders
digitaldarkroom
ojojoj, lite synd ibland att sån snygghet är fejkad, det borde finnas nåt irlphotoshop.. fast, då skulle väl alla skönhetsideal vara tusen gånger värre..
woops, jag glömde ju skriva att bilden var sjukt snygg :)

köpte du bilden sphinx eller var det en gratisbild?

köpt…
Anders
digitaldarkroom

Jag har också börjat köpa bilder mer och mer.
Jag hittar oftast inte det jag vill ha på tex sxc.hu eller också har dom uppenbara brister på något sätt så därför har jag också börjat betala istället, då kan man göra dom bilder man har tänkt sig.

samma här…sxc.hu har en del bra/okej bilder…men många är det en hel del massa jobb med eller som inte alls funkar…stockexpert är billiga och har större utbud…man hittar lättare det man vill ha…
Anders
digitaldarkroom
#6 "irlphotoshop" finns i alla kvinnors badrumsskåp :)

Denna replik skall här med lägga is bland tråden för photoshopcitat. ;)
Riktigt snygg bild! :) men hur får man huden till att se så "silvrig"/"svettig" ut?

Tack för era kommentarer :)
#14 Det är mycket jobb bakom att få fram just det du frågar efter och att enkelt förklara det ger jag mig inte in på här. Men jag kan försöka mig på att göra en tutorial och spela in en "action" på ett tillvägagångssätt… även om det kommer ta sin tid :)
Några saker ska ändå nämnas. 1. Avgörande är att ha en bild av bra/rätt kvalite och retuschera den. 2. Arbetet sker sedan med filter, lagerblandningar och justeringslager där en bild inte är den andra riktigt lik - utan mycket handlar om den grund man jobbar utifrån att ljuset i bilden måste funka. 3. Just den enskilda effekten du frågar efter är gjord med "smart sharpen", men bara en del i hela bilden…
Anders
digitaldarkroom
Man blir så himla inspirerad av dina bilder… Jag vill också kunna :) Men om några år kanske
Säger som Ingela, du är KUNG! :D