Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 568 ggr
Velsan
0

Före/efter bilder, ge kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa ett par bilder som jag fixat åt en kompis, ge mig kritik, vad kan förbättras? blir lätt att man låser sig i ett tankesätt. Vill ju bli mästare på att höja kvalitet på bilder :D Jag retusherar så att bilden blir bättre, men utan att förändra människors utseende. Utan att förminska eller förstora nått. fixar hud och färg bara :)

Så snälla alla, nybörjare som experter, vad tycks?

Velsan
0

andra bilden. Hoppas verkligen på både positiv och negativ kritik, annars blir man aldrig bättre.

IngelaS
0

Jag tycker du har lyckats kanonbra! Du har fått bort det gula färgsticket och tonerna ser ok ut.

Bakgrunden är flammig dock, om jag vore dig skulle jag lyfta över tjejerna till en ny bakgrund och sen göra en mjuk vinjettering för att dölja stövelspetsarna som försvinner i lakanen. Sen har du en kalasbild! :)

Velsan
0

det blev sämre när man ladda upp dem här, men kan inte länka på nått vis så de blir större så man ser bättre

IngelaS
0

angående bild 1 ser också att du har blå/röda fingrar som du borde tona bort (såg inte det först), du skulle kanske kunna dra på lite mer mättnad i hudfärgerna också

Mvh Ingela

Velsan
0

Tack ingela, jag lät bakgrunden vara flammig för kändes som det skulle se konstigt ut om allt var kritvit, skuggan under stolen och så, Just eftersom stövelspetsen försvinner, och om man inte ser nån skugga eller veck så ser det konstigt ut å man förstår inte vart stöveln tagit vägen :P Fingrarna ska jag ge mig i kast med, fixade lite på ena handen, dämpade det röda lite, men ska se om man kan fixa bort det helt.

och kn du förklara vad du menar med vinjettering? :P främmande ord för mig.

IngelaS
0

Vinjettering är när man tonar in bakgrunden i objektet lite försiktigt, titta på bifogad bild.

Om du gör ett nytt lager och fyller med vitt, lägger det under lagret med tjejerna. Sedan gå tillbaka till tjejlagret, dra en oval markering runt tjejerna (det du vill behålla i bilden), lägger på ludd ca 10 och sen lägger till en lagermask så har du en vinjettering.

Tycker du att den blir för skarp så kan du dra ner opaciteten i det vita lagret.

Velsan
0

ludd? på engelska tack :P har inte på svenska. ska testa :P

Velsan
0

haha när jag tänker efter e jag kass å termer :P är självlärd så vet inte vad allt heter på riktigt som man gör :P

andmag
0

Ludd = Feather

Christoopher
0

Ser rätt bra ut. Första är absolut bättre än andra i min mening. Dock tycker jag du ska se över händerna som Ingela nämner samt färgen på jeansen. Nu känns dom lite väl gröna…

Keep it up!

Velsan
0

att jeansen på den sittande tjejen ser gröna ut har med tvättningen av jeansen att göra :)

Velsan
0

Nu då? Fixat händerna, bakgrunden och jeansen.

Velsan
0

vad mycket bättre det ser ut i större format :(