Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 746 ggr
Emshify
0

Hjälp med redigering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med en bild som jag har pysslat lite med. Jag har beskärt den och experimenterat lite med ljus och kontraster samt lagt på en vignette. Dock är bakgrunden, som ni ser, rätt rörig och förstör. Därför undrar jag om det är någon som är bra på att lägga in bakgrunder bakom objekt? Allra helst hade jag vela haft en mörkbrunskiftande bakgrund bakom modellen (mig) men har ni nån annan idé så prova gärna!

Tack på förhand! :D

[MiniPim]
0

Försökte lite! Är nybörjare så det kanske inte är det finaste, menmen! Glad

LisaF
0

Är det en enfärgad bakgrund som du vill ha?
Eller tänker du en helt ny bakgrund med motiv?

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

LisaF
0

Jag gjorde två olika bilder med olika lager och färgscheman (med urprungsbakgrunden).
Nr 1

/ Lisa

LisaF
0

Nr 2

Exprimenterade ganska grovt på denna. Så den blev ganska mörk, kanske för mörk. Men jag skickar med den ändå, för jag gillade kontrasten mot pärlhalsbandet Glad

/ Lisa

LisaF
0

Här kommer halsbandet fram ännu mer.. Glad

/ Lisa

Emshify
0

#1 Tack så jättemycket! Det blev väldigt fint! :D Det är ju alltid svårt att liksom få linjerna på objektet jämna när man ska lägga dit bakgrunden, men träning ger färdighet! :)

#2 Ja, jag tänkte mig väl en brun färg som var lite mörkare och sedan övergick till lite ljusare, lite som i bild nr 1. Men även nummer 2 var jättehäftig! Tack så mycket! :)

Jag passade på att testa lite själv också medan jag väntade på svar och det gick faktiskt helt okej, även om det inte blev lika stora skiftningar i färgen som jag velat. Lägger upp bilden. :)

LisaF
0

Jaha okej! Kul att du gillade den Glad Din blev jättesnygg!Glad

/ Lisa

[MiniPim]
0

#6 Åh vad snygg! :D

Emshify
0

#7 och #8 Tackar och bockar! :)