Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 784 ggr
Swadika
0

Rädda denna bild

Jag har försökt i några timmar att försöka rädda den här bilden på min hund. Men har inte riktigt lyckats komma på hur jag ska göra. Jag förstår att fokusen aldrig kommer bli bätte, men det kanske går ändå på något sätt.

Detta var innan jag lärde mig fotografera, men jag tycker min hund ser så himla söt ut, så om det skulle gå att rädda den skulle det vara hur bra som helst.

MEN hur ska jag göra, eller om någon skulle vilja göra det åt mig? :)

(Jag är rätt bra i PS, men det kanske finns bättre program till detta?)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde ju bilden xD

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Andina
0

Kanske kan du beskära bort bilen i huvudsak?

Och lägga in lite efterskärpa? Bifogar (ej proffsigt - jag är inte särskilt bra på detta) exempel. Klonade in lite päls i det utfrätta områdena, speciellt på ryggen. Och lekte lite med ljus, kontrast m m.

Även tunnan (och/eller bord o bänk) skulle kunna klonas bort… och ersättas med buskage e d… men det har jag inte testat att göra själv i denna bild… ;)

Tack för att jag fått öva på din bild! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
0

Eller kliva lite närmare din lilla Vän?

Exempel:

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
1

Eller ännu lite närmare…? Flört

Swadika
0

Tack så hemskt mycket :D Jag snor alla tre :) Tror nog 1:an och 2:an blev bäst till det jag ska använda den till :D

Tack igen :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns