Något som liknar PicMonkey?
Jag tänkte redigera en bild i PicMonkey, allt fungerade jätte bra tills det ar dags att spara, internet slutde fungera, jag gjorde om det igen, samma ska hände, det har nu hänt 4 gånger, har provat att starta om datorn, det hjälpte inte så nu undrar jag om någon vet ett bildredigeringsprogram som liknar PicMonkey?
Vill inte använda något som kostar eller är jätte avancerat men man måste kunna göra bilden svart/vit med vissa delar i orginal färg, man ska kunna lägga till text och beskära bilderna, Föll för PicMonkey för att det var väldigt enkelt att använda, det hade alla funktioner jag ville ha och många fler. Som sagt, jag vill ha ett programm som liknar detta väldigt mycket men det får INTE kosta.
Tack på förhand.
Vadå internet slutade fungera?

Menar du ett program som inte laddas webbläsaren? Alltså att man inte behöver vara uppkopplad när man ska spara och så. Då kan GIMP vara ett alternativ. En Photoshop-kopia kan man säga.
Annars finns tex www.pixlr.com , men där laddas programmet in i webbläsaren.
Säger som pellepiano här ovan att pixlr är ett bra gratis bildbehandlingsprogram som du dessutom slipper ladda ner utan kör via webbläsaren
Et annat mycket omtyckt och enkelt men ändå kraftfullt program är Photoscape:
http://www.programvara.org/Photoscape/?p=SE&gclid=CNHW_PvLgLICFYstmAodzFEAkQ
Med dom två så klarar du dig väldigt långt.
Själv så använder jag GIMP, men där är instegströskeln lite större.
Hoppas att något av dessa tre kan passa dig.
Hälsningar,
baaartil
Hej igen.
Tänkte att jag kunde visa dig en bild i GIMP där jag gjort allt det som du frågar om.
Först så utgick jag från en bild av mig själv som en kompis har tagit av mig.
Det är alltså en porträttbild i färg.
Först så beskar jag den så att man såg mitt öga plus lite till.
Sedan så ändrade jag färg på ögat från brunt till blått.
Efter det så gjorde jag resten av bilden i svart-vitt och endast ögat kvar i färg.
Till sist så beskar jag en till gång med det ovala markeringsverktyget.
Skulle ha den bilden till min header och så här blev den slutligen.
Hälsningar,
baaartil