Liquify
Ibland när jag använder liquify-filtert ska jag anpassa det efter ett annat lager. Är det möjligt att se flera lager, men bara ändra ett?
Bocka pilen där jag visar på bilden så får du alla lagren lite svagt synliga.
Tack så mycket!
@Cindy.
När du skall göra pilar och andra typer av markeringar mm på skärmklipp så kan jag rekommendera Screenpresso.
http://download.cnet.com/Screenpresso/3000-2192_4-75156835.html?tag=mncol;1
Det är ett utmärkt program där man kan göra väldigt mycket och slipper gå omvägen via sitt bildbehandlingsprogram.
Du kan beskära direkt i screenpresso, göra pilar,rekrtangulära/kvadratiska/ovala/ runda markeringar.
Blurra del av bild om du vill ha något skarpt, lägga till text osv osv osv.
Man kan även göra kortare videoklipp om man vill göra en videotutorial av något man gör på skärmen.
Sedan så sparar man enkelt i valfri mapp på sin hd.
Allt utan att behöva öppna sitt bildbehandlingsprogram.
Hälsningar,
Bertil
#3 Tack! Det ska jag kolla :)
Ja nu hade jag ju PS öppet så det var enklast att bara rita dit pilen. Men jag ska kolla din länk!

Bra tips.
Jag tvivlar dock på att Photoshop nånsin är oöppnat på Cindys dator =) … och det finns ju tex vektoriserade pilar i grunduppdättningen av Shapes vad jag kommer ihåg.
Hur som helst så är Sreenpresso ett väldigt bra skärmklippverktyg där man kan göra väldigt mycket.
Bifogar ett litet skärmklipp som jag använde till en fråga på en helt annan tråd men man kan alltså göra så mycket mer i Screenpresso än just detta.
Den frågan jag svarade på i den tråden handlar om hur man sparar en bild som jpg i GIMP 2.8 och då använder jag Screenpresso för att visa hur man gör.
Bästaste och finaste hälsningar,
Bertil.
haha du har rätt Pelle, jag har alltid PS öppet eftersom jag alltid håller på med någon bild. 
Ja bamse 6311 det ser ju väldigt snygg ut.