Hjälp! Förstörda bilder?
Jag använder mig av picasa 3 och tycker att det är ett jätte bra pogram. Men jag har stött på ett problem och är rädd att många av mina bilder är förstörda.
Detta problem uppstår inte med alla bilder, men ibland.
Jag har på denna bild lagt in en text och redigerat den smått. När jag sedan klickar på återställ bild fungerar det inte. Bilden förblir redigerad och texten går inte att ta bort. Någon som stött på samma problem och vet varför det blir såhär? Jag vill ha tillbaka orginalbilden, men det fungerar inte?
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Jag ahr inte stött på problemet.
Frågar är hur du gör när du sparar.
Jag testade nu med en bild där jag la på en text och valde sen spara i album.
Då får jag frågan Vill du ersätt det ursprungliga fotot ? Alternativen är Ersätt eller spara en ny kopia.
Jag valde Spara en ny kopia och då har jag både originalet och den nya bilden med texten i mitt album.
Jag testade även att ångra innan jag sparade i album och det fungerade bra.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
När jag sparar gör jag följande:
Jag slutför min redigering, högerklickar på bilden och klickar på spara. Då får jag frågan:
Vill du spara ändringar på disk?
Filen kommer att säkerhetskopieras.
Detta är vad som händer när jag sparar. När jag är färdig med det bilden skulle användas till högerklickar jag på bilden och klickar på återställ. Då återställs bilden till orginal. Men av någon anledning har inte dessa bilder gjort det.
# 2 Jag hade ingen aning om att man kan göra så i Picasa.
När du redigerat och sparat - är du fortfarande kvar i Picasa eller har du gått ur och sen går du in igen för att återställa.
Ibland har det gått flera dagar innan jag återställt en bild då jag kanske glömt det eller liknande. Så ja, jag har stängt ner picasa och även stängt av datorn och ändå kunnat återställa bilderna.
Jag ser nu att du fått många svar i den andra sajten där du frågar. Jag föreslår att vi fortsätter i den annars vet vi inte vad den ene sagt osv.
Ok