Omvandla PSD till GIF
Jag har en animerad bild (består av 3 bilder). Den är sparad som PSD allts PS eget format.
Jag har tänkt använda den i min blogg och måste då ändra filfomatet utan att animeringen går förlorad. Det går ju inte öppna PSD i bloggen.
Jag öppnade bilden i PS och och vänder samtidigt bilden (personen på bilden ska titta åt hoger och inte åt vänster) sparade den igen spara för webben och den sparas då som Gif.
Det som händer är att bilderna slås ihop till en och animeringen försvinner.
Jag förstår ju att jag gör fel men hur ska jag göra för att spara den för bloggen och kunna visa den animerade bilden ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Hm detta låter mystiskt, hur/när upptäcker du att bilderna slagits ihop?
Alltid Oavsett
# 1 När jag öppnar den i PS igen.
Kan det bero på att jag gjorde en ändring av bilden. Jag vände ju bilden.
Jag har ändra i animerade bilder förut med då bara tagit bort bakgrund så bilden fick transparent bakgrund och det fungerade - den var fortfarande animerad.
Sorgen är kärlekens pris
Är det gif filen du öppnar?
Omdet är gif filen så är det för att de ej stöds att öppna i ps, den får man kolla i vanliga bildvisaren i datorn, via webben eller Abode Fireworks
Är det ps filen som packat ihop sig vet jag dock inte
Alltid Oavsett
Nu testade jag att öppna PSD bilden i Photoshop och sparade den direkt som gif utan att ändra något i bilden . Jag valde endast spara för webben och sen OK. Även nu läggs bilderna ihop.
Är det något mer man ska göra ?
Sorgen är kärlekens pris
Ska inte vara något något mer som ska behöva göras så verkar jätte mysko
Alltid Oavsett
Nu hiittade jag samma bild men den var sparad i Gif. Jag öppnade den i Photoshop och vände bilden som jag gjorde tidigare och sparade i samma format - Gif. Nu är animeringen kvar.
Det verkar ha göra med att den förra bilden var i PSD som jag ändrade till Gif.
Sorgen är kärlekens pris
Ska ju funka ändå men bra att det löste sig (:
Alltid Oavsett
# 7 Tack för din hjälp.
Sorgen är kärlekens pris