Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 1152 ggr
[Torahzen]
2012-10-23 20:48
0

Enkelt program

Jag är nygammal på bildredigering. Jag gör mest enkla saker som förminska bilden, ändrar ljussättning.

På en annan dator har vi Microsoft Office Picture Manager. Det fungerar alldeles utmärkt för mina behov.

Nu behöver jag ett program till min nya laptop. Jag ska kolla om jag bara kan kopiera över programmet. Om det inte går,vad rekommenderas?

leemland
2012-10-23 20:58
1

Jag själv använder GIMP och har precis tat hem Raw Therapee. Det är väl dom jag kan rekommendera :)

Lycka till i sökandet :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

beem
2012-10-23 22:04
1

Photoscape är ett enkelt program. Det har  inte lika mycket avancerade  funktioner som GIMP men om du bara söker ett program för tex att ändra storlek  på bilder så är det enkelt. Det finns mer funktioner på det men jag nämner detta med storlek eftersom du frågade om just det.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

bamse6311
2012-10-23 23:46
1

Personligen så använder jag Gimp som jag trivs mycket bra med.
Dock så är det kanske inte världens enklaste att komma igång med men låt inte det avskräcka dig för det finns många bra Gimpkurser även på svenska för att komma igång ordentligt med GIMP.

Precis som beem så är det många som använder Photoscape. Har kikat på det och där finns många funktioner.

Ett annat program som många också använder är Pixlr som du inte ens behöver ladda ner utan kör direkt via webbläsaren och även det programmet är det många som använder. Detta har jag också kikat på vid något tillfälle och även där finns många funktioner.

Ett tredje exempel är Picasa3 som också skall vara mycket enkelt att använda. Detta har jag dock personligen inte testat.

Well Torahzen, hoppas att du hittar ett program som du trivs med.

Hälsningar,
Bertil

pellepiano
2012-10-24 09:37
1

Eller använd www.pixlr.com så kan du arbeta med dina bilder i webbläsaren, utan att installera något. Och gratis.

[Torahzen]
2012-10-24 13:17
0

Tack före era tips! Nu har jag lite att pröva.

[PeterWem]
2012-10-29 16:28
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

GIMP + RawTherapee här med.