Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 3867 ggr
Tina-A
0

Redigeringshjälp tack - julklappstrubbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter och ska göra en affisch som ska ramas in sen så det blir en tavla. Hittat en jättefin mall där man lägger in 5 olika bilder och så blir det ett jättefint kollage.

Till problemet. Det finns en bild jag verkligen vill ha med. Presenten är till min vän och jag har bara 1 bild på våra barn (bästisar!) tillsammans så den måste liksom vara med. Ingen höjdarbild men det är som det är! Dock beskärs den automatiskt till en kvadrat vilket betyder att våra barn försvinner på sidorna. I alla fall halva båda barnen på varsitt håll.

Jag skulle behöva att bilden var mer kvadratisk och det enda jag kan komma på är att man förlänger sandpartiet ovanför dom, för någon nedanför dom kan man inte fixa eftersom benen är beskurna..

Finns det någon som snäälla kan lägga till lite mer strand ovanför huvudet på barnen så bilden blir mer kvadratisk? Tack!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cindy-
0
Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Tack! Du är grym! Så här blev det :)

Nu kan jag dock inte bestämma mig för vilken avlång bild jag ska ha var. Jag gillar den med t-shirten när hon har tårna i sjön för hon ser lite filosofisk ut, men då blev det så 'naket' till höger. Så då satte jag rumpbilden till vänster istället och då bröt filosofibilden av bra, men den blev ju lite mindre..

Det har ju inget med bildredigering att göra men någon som har något smakråd? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cindy-
0

Egentligen spelar det ingen roll vilken du väljer. Dom är lika bra båda två. Men jag hade nog ändå valt den med flickan i T-shirten som största bild. Den är otroligt söt!

joheck
0

Och jag säger tvärtom, tycker den med t-shirt bilden som liten bild är bäst. Om man tänker på hur de olika bilderna "pekar" så blir det bäst så. Hon tittar ju och är lutad mot vänster vilket blir mitten av tavlan om den sätts på höger sida. På samma sätt pekar den andra bilden år höger, alltså bäst på vänster sida. Det är vad jag tycker i alla fallTungan ute. Nu har du kanske redan beställt menmen.