Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1761 ggr
Cindy-
4

En liten 1:a Advent bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten juletids bild.

Flicka Vagn Lampor Måne från Deviantart

Filtarna är mina egna filtar som jag fick fotografera och montera dit för jag hittade inga bra stockbilder till det.

För snöflingor och is har jag använt Rons penslar

Mössan är från depositphotos

Cindy-
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en annan bild med samma flicka

Flicka Bakgrund Stearinljus från Deviantart

Rons penslar, som ovan.

Resten är min egna foton.

leemland
0

Underbara :) Tycker du överträffar dig hela tiden :) Gillar inte katter så mycket men dom passar verkligen in :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Marro98]
0

Helt underbara bilder!

[Torahzen]
0

Du gör så fina bilder!!! I LIKE!

Cindy-
2

Tack så mycket! Det är roligt att ni tycker om det jag gjort här.

Själv gillar jag blir nr 2 bäst.

Hittar man bara rätt stockbilder så brukar det bli mer lättjobbat. Och det var mycket mer jobb med den första bilden. Flickan i vagnen.

[Torahzen]
1

Du borde ge ut en kalender. Det är lite sent till 2013, men börja nu till 2014!!!!

Cindy-
0

#6 haha ja det är lite sent nu.

Jag har tänkt på det och jag har även andra idéer. Men tiden räcker inte till. Det är så mycket som ska göras hela tiden så jag hinner inte koncentrera mig på nåt tycker jag.

Men visst vore det roligt!

leemland
0

En liten ot-fråga till dig Cindy- : Om man gör såna bilder som dig och använder sig av stockbilderna från divineart(dom du använder). Får man då "framkalla/skriva ut" dom och ge bort till släkt i tex julklapp/present eller göra tavla av de själv? :P (hoppas du förstår mig :P )

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

emmajensennn
0

Gud vad snyggt!

You can't make a rainbow without a little rain

Cindy-
0

#8 leemland

Deviantart är ju en samlingsplats för olika typer av bild konstnärer. Fotokonst, digital bildkonst, traditionell bildkonst osv osv.

Vissa medlemmar håller med stockbilder, allt vad man kan tänka sig från små objekt till modellfoton.

Vissa är sämre i kvaliten och vissa är jättebra eftersom det även finns fotografer som erhåller stockbilder.

Deviantart är alltså inte att jämföra med andra bildbanker som tex Sxc.hu, Dreamstime.com osv. Utan stockbilderna är för medlemmarna.

Men det är gratis att bli medlem, och det är ett roligt ställe, så jag tycker absolut att du ska öppna ett konto där. Du får ditt galleri där du kan ladda upp dina bilder. Och du har rätt att använda alla stockfoton som finns där.

Alla stock ägare har sina egna regler för hur man kan använda dem.

Reglerna gäller oftast om man får sälja sin färdiga bild eller publicera den utanför Deviantart.

Själv läser jag noga allas stockregler och använder bara stockbilder som inte har några regler mer än att man ska ge credit och länka den färdiga bilden till stock ägaren så att dom får se vad man gjort.

Jag kan sälja mina bilder som jag gjort eftersom jag bara använt stockar som tillåter det.

Men om du är intresserad av att göra något personligt som du ska printa och ge bort eller hänga på din vägg hemma så är det tillåtet.

Jag kan inte tänka mig att någon skulle neka dig till det.

Nu blev mitt svar ganska långt. Men det är så många som tror att Deviantart är detsamma som en bildbank där man bara kan hämta stockbilder. Men det är det alltså inte.

Och att jag poängterar det beror på att det finns stock ägare som stängt ner sina konton just pga att folk inte respekterar dom regler som finns där.

Men bli medlem, och sök och använd stockbilder. Och printa din färdiga bild för personligt bruk, eller ge bort i present. Det säger ingen någonting om.

Cindy-
0
leemland
0

#10 Cindy-  Tack för svaret :) Jo jag har förstått att där är en hel del inne på divineart, har nog använt några penslar till GIMP därifrån :P Det är ju synd att dom stänger ner :(

Jag gillar dina bilder starkt och tänkte testa på det själv :)  Men får nog vänta till jag kan redigering lite bättre :P Men jag ska nog göra ett konto där och titta runt :)

Tack än en gång för svaret :)

/ J 

Hanna
0

Du är så hiiiimla duktig!! Hur får du det att se tecknat ut? Skitsnyggt, verkligen! Glad

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Cindy-
0

ja som tur är så stänger dom inte ner. Utan det är några stockägare som blir trötta på att folk inte följer reglerna.

Vissa regler kan man ju tycka är barnsliga. Men vad ska man göra. Man måste ju följa dom så att det inte blir drama av det :)

Nej du behöver inte vänta. Det finns ju även bra tutorialer där inne som du kan lära dig av.

Sen lägger du upp dina fina bilder här inne på iFokus så vi får kika :)

Cindy-
0

Tack ska du ha för din snälla kommentar.

Tecknat….`ja jag vet faktiskt inte. Ända sedan jag började med det här har jag fått höra att vissa bilder ser teckade ut. Men jag vet faktiskt inte varför.

Det ända jag målar själv OM jag målar det är håret och ibland någon enstaka detalj.

Jag har försökt måla kläder, men jag är verkligen inte bra på det. :)

Så jag kan tyvärr inte ge dig svar på varför det ser tecknat ut. Jag har inget svar. Det är bara fotomanipulerat.

Hanna
0

#15 Hm, kan inte heller svara på varför. Men vissa bilder ger mig den känslan :O I vilket fall så är du superduktig :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus