Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 2503 ggr
pernillaa
0

Fixa upp, någon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj

Jag har ett par bilder som jag skulle behöva lite hjälp med av någon som kan.

Det är bilder som jag sparat ner från internet, t.ex. apberget innan de lade ner. Det är bilder som inte finns kvar originalen och tyvärr blev de väldigt små och i dålig kvalla när jag sparade ner dom från internet.

Är det någon som känner sig manad att försöka förstora dom och fixa till kvallan och ljus m.m.? Är precis igång och går igenom bilder och fixar till för att skicka in och framkalla och sätta in i album.

En av bilderna blev det något knäppt med blixten. Det är en väldigt speciell bild för mig och den är prio nummer ett att fixa till.
Det är den som är i det här första inlägget. Jag hade visst gjort ett försök för länge länge sen att redigera bort en del av mitt bröst som syntes och det blev verkligen jättefult i kanten mot tröjan som ni kanske ser. Det kanske också går att fixa?!
Ifall det är enklare att redigera i svart-vitt så går det bra. Men har gärna en i färg också.

Någon som känner sig manad?

Jag vore otroligt tacksam om någon ides göra ett försök åtminstone!

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Här är vad jag själv för länge sen lyckades göra av den där bilden. Kanske en grund för någon att jobba vidare på?!

pernillaa
0

Ja så var det resten av bilderna då….

pernillaa
0

pernillaa
0

Den här är lite annars. Jag skulle vilja att någon provade att byta färg på antingen min tröja(den svarta i förgrunden) eller hennes svarta byxor. Så att man faktiskt ser min mage på ett framkallat fotografi. svart mot svart var en rätt stor miss där… ;)

pernillaa
0

Den här blev fruktansvärt dåligt redigerat av fotografen. Går det att ordna med någon annan bakgrund och fixa kanterna så vi inte ser så inklippta ut?!
Lite lustigt, jag och syrran på bilden fick våra barn med bara 13 dagars mellanrum. Vi var egentligen beräknade till samma datum men så gick vi båda över tiden och det slutade med 13 dagar emellan. ^^

[MiniPim]
0

#5 Har du orginalet på den bilden? Glad Kan jag få redigara det isåfall?

pernillaa
0

Vad kul att du vill göra det. =) Jag ska precis höra med syrran om hon har originalet. hoppas det. Isf lägger jag upp den. =)

[MiniPim]
0

#7 Tycker det är väldigt kul!  Jättebra! Glad Kan ge mig på någon av dem andra bilderna så länge! Flört

Andina
2

Jag gjorde ett litet tappert försök med första bilden - men den är ju ganska rejält pixlig så det är knepigt. Att fixa till kvalitet på en sämre bild är inget jag är nå'n hejare på… ;)  Ett litet, men inte särskilt proffsigt, försök i alla fall… ;)

Jag vet inte heller om jag förstod riktigt vad du menade med den tidigare redigeringen som du inte var nöjd med…

Jag förstår att denna bild har högt värde hos dig! Mysig bild! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
3

En variant… ;)

Tack för att jag fått öva med din bild! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
2

Blå jeans..?

pernillaa
0

Tack ska ni ha. De blev superbra! =)

[MiniPim]
0

Haha, är inte bäst på detta men :)

leemland
0

Jag undrar om det fortfarande är aktuellt pernillaa? Jag gör gärna ett försök i så fall. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pernillaa
0

Ja kör hårt. =D
Tack för hjälpen allihop.

leemland
0

Okej, då gör jag det ikväll :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

leemland
0

Jag testade ändra den du fått hos fotografen :P Ni ser inte inklippta ut i all fall :P

/ J 

leemland
0

Och så testade jag denna, rätt dålig kvalitet ju men de blev lite annorlunda..

/ J 

emmajensennn
0

Redigerade hastigt så ja jag vet, dålig xD

You can't make a rainbow without a little rain

pernillaa
0

Tack för att du försökte. =)

leemland
0

#20, Vad tyckte du om bilden i inlägg 17 ? Skulle vara kul att veta :P Ni ser ju inte inklippta ut längre i alla fall :)

/ J 

Alibi
1

Ännu ett tappert försök till bild 1. Glad

I'm gonna let my little light shine

pernillaa
0

#21: Jo den blev bra! Ser som sagt inte inklippt ut längre men tycker personligen att den blev lite för "dimmig". Men absolut mycket bättre. Den är ju fin dimmig också givetvis. =)
Dock inte vad jag var ute efter riktigt.

#22: Den blev mycket bättre. =)

Cindy-
4

5# Om den här bilden är redigerad av en fotograf så blir jag rädd.

För det första, varför har han lagt en annan bakgrund. Fotografer har ju bakgrunder som dom fotograferar emot.

Och OM en fotograf ska byta bakgrund så måste han/hon väl klara av uppgiften.

Ärligt talat så hade jag aldrig betalat en krona för den där bilden om jag anlitat en fotograf.

Att fixa med bilder i efterhand är ju inte heller lätt. Speciellt när originalet ser så fruktansvärt dåligt ut.

Det är också en väldigt liten bild. Jag antar att det måste finnas en högupplöst bild också.

Hur som helst så gjorde jag ett försök.

Alibi
0

Snyggt jobbat Cindy- !

I'm gonna let my little light shine

Cindy-
0
leemland
0

#23 Okej, det var första gången jag gjorde något sånt :P Men ska se om jag kan gå ihop något annat bättre :)

/ J